×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

شتاب بخشی روند آبرسانی به غیزانیه

حمیدرضا کشفی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی به روستاهای غیزانیه اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید امروز خود از محل تامین، تصفیه و خطوط انتقال طرح آبرسانی به روستاهای غیزانیه افزود: تماام قسمت‌های این پروژه فعال است.

وی ادامه داد: بیشتر مشکل با معارضان خطوط و معارضان شخصی حل شده و مابقی مشکلات نیز به زودی حل می شود، امیدواریم این مشکل زودتر از آنچه شرکت آب و فاضلاب خوزستان قول داده حل شود و پروژه به سرانجام برسد.

کشفی با اشاره به اینکه این پروژه در چند سال اخیر کم و بیش فعال بوده است بیان کرد: پروژه در زمان هایی با مشکل تامین اعتبار مواجه بوده که از محل اعتبارات استان خوزستان و صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده است و با هماهنگی صورت گرفته به زودی شاهد حل مشکل خواهیم بود.

وی افزود: وسعت طرح آبرسانی به منطقه غیزانیه اهواز زیاد است و پس از آبرسانی باید یک بررسی کیفی براساس ساختار سامانه های موجود انجام و شبکه های بین روستایی و خطوط انتقال فرعی نیز باید بازنگری شوند.

کشفی در بخشی دیگر با بیان اینکه تصفیه خانه ها و تاسیسات آب استان خوزستان با هدف جلوگیری از تنش آبی در زمان پیک مصرف بازسازی می شوند ادامه داد: اعتبارات خوبی براساس اولویت بندی ها برای بازسازی تصفیه خانه های آب آبادان، اهواز، رامهرمز و خرمشهر داده شده است.

وی با اشاره به بازسازی برخی تاسیسات آب در خوزستان یادآور شد: تلاش می کنیم تا کمترین مشکل در زمان پیک مصرف آب در استان خوزستان ایجاد شود.

کشفی یادآور شد: با مجوز مقام معظم رهبری از محل تنش آبی برای استان خوزستان اعتباراتی در نظر گرفته شده که البته هنوز پرداخت نشده است و در صورت تامین اعتبار با همکاری مسئولان آبفا برخی از مشکلات حوزه آب استان خوزستان حل می شود.

معاون شرکت آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: در بودجه سال ۹۹ رقمی معادل ۵۰ میلیون یورو برای تکمیل شبکه فاضلاب اهواز اختصاص یافته که پس از تامین اعتبار با اولویت بازسازی نقاط آسیب دیده از سیل ۹۸ آغاز می شود.

مردم بخش غیزانیه سوم خرداد ماه جاری در اعتراض به وضعیت بد آب آشامیدنی این بخش محروم و نیز اجرا نشدن طرح آبرسانی به این منطقه پر جمعیت تجمع کردند.

بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.