×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

عده ای ماننده زالو در برخی مناطق اهواز زمین خواری می کنند

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان نسبت به پدیده زمین خواری‌های گسترده توسط عده‌ای خاص هشدار و گفت: عده‌ای مانند زالو در منطقه اسلام آباد اهواز زمین خواری می‌کنند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در حاشیه بازدید از مشکلات منطقه اسلام‌آباد اهواز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: اگر یک فرد عادی بخواهد برای خود سرپناهی ایجاد کند، دستگاه‌های مختلفی او را به چارمیخ می‌کشند اما متاسفانه در منطقه‌ای که محدوده قانونی آن هنوز تعیین تکلیف نشده، شاهد بروز زمین خواری هستیم.

وی با بیان اینکه چنین اقداماتی توسط عده‌ای محدود در حال انجام است، گفت: این افراد در حال رصد هستند و تخلفات آنها از هم‌اکنون مورد پیگیری قرار گرفته است.

امام جمعه اهواز تصریح‌کرد: تخلف این افرارد به گونه‌ای است که هکتارها زمین را قطعه بندی و بدون سند رسمی واگذار می‌کنند و اگر در جایی با مانع روبه‌رو شدند با استفاده از برخی مسئولان، مشکلات خود را حل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر اینکه به زودی رییس قوه قضاییه به استان خواهد آمد، گفت: همزمان با انجام این سفر، اقدامات و دستورات لازم برای برخورد با این افراد صادر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد افزود: در نهایت با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد، همه آنچه تحت عنوان زمین خواری انجام شده به مردم بازگردانده خواهد شد.

آب، فاضلاب، آسفالت و برق مشکل اساسی مردم اسلام آباد

نماینده ولی فقیه در استان همچنین گفت: تعیین تکلیف نشدن حدود و حریم منطقه اسلام آباد اهواز  که آیا مربوط به کلانشهر اهواز و یا شهرستان کارون است مشکلات و ناهماهنگی‌های متعددی را ایجاد کرد است.

وی افزود: در این رابطه نیز مسئولان کم توجهی‌هایی داشته‌اند و هرکجا شرایط به نفع آنها باشد، این منطقه را جزو حوزه کاری خود می‌دانند.

وی ادامه‌داد: این روند باعث شده که  مردم نتوانند انشعاب استاندارد و رسمی آب داشته باشند و به همین دلیل مجبور به ایجاد انشعاباتی شدند که ممکن است در صورت نشتی احتمالی، آب شرب آنها با نفوذ فاضلاب همراه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد افزود: استان خوزستان علیرغم اینکه از منابع رو زمینی و زیر زمینی متعددی برخوردار است ، ولی در بعضی از مناطق مانند اسلام آباد شاهد بی‌مهری و کم‌توجهی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه پیگیری‌ها برای رفع مشکلات این منطقه با جدیت انجام می‌شود، گفت: تلاش می‌شود در بازدید بعدی که از منطقه انجام خواهیم داد، تعدادی از مسئولان نیز حضور داشته باشند تا به صورت میدانی به بررسی و انجام دستورات لازم جهت رفع مشکلات اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، برخی از خیابان های منطقه اسلام آباد شرق و غرب در طول شبانه روز تنها ۱۲ ساعت از آب شرب بهره‌مند هستند و فاضلاب نیز مشکلات جدی برای شهروندان ساکن در این منطقه ایجاد کرده است.

در تابستان سال گذشته جمعی از مردم منطقه اسلام آباد اهواز به جهت پیگیری مشکلات محله خود در مصلی نماز جمعه اهواز تجمع کرده و مطالبات خود را با حجت الاسلام موسوی‌فرد امام جمعه اهواز مطرح کردند که امروز برای چندمین بار، مشکلات این محله به صورت میدانی از سوی نماینده ولی فقیه در استان مورد بررسی قرار گرفت.

منطقه اسلام آباد در مرز میان شهرستان‌ اهواز و کارون است که به دلیل مشخص نبودن دقیق وضعیت این منطقه اهالی آن دچار مشکلات عدیده‌ای هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.