×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

مدیرعامل هلال احمر خوزستان:افراد دارای بیماری زمینه‌ای نیازمند سیستم مراقبتی هوشمند می‌باشند

دکترعلی خدادادی پنجشنبه افزود: این افراد نیاز به یک سیستم مراقبتی هوشمند دارند که در شرایطی کاملا بهداشتی و بدون خطر به این افراد خدمات درمانی ارائه شود ، در آینده نزدیک جمعیت هلال‌احمر خوزستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به ‌صورت هوشمند خدماتی را در همین قالب به این افراد بیمار ارائه خواهد کرد.

وی همچنین با تشریح وضعیت سالمندان در شرایط کرونایی بیان داشت: باید سیستم جایگزین مراقبتی برای سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای ایجاد شود تا ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به این افراد مختل نشود.

خدادادی بیان کرد: افراد سالمند به دلیل محدودیت‌های ایجادشده و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی نمی‌توانند مثل قبل با اعضای خانواده خود ملاقات کنند و یا برای انجام مراقبت‌های درمانی و بهداشتی به مراکز درمانی مراجعه نمایند که این موارد باعث ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن آن ها شده است ضمن اینکه مشکلات روحی نیز در افراد سالمند رخ می دهد .

وی گفت: به همین منظور ضروری است که نیازهای معیشتی ،درمانی و بهداشتی سالمندان را مرتفع کنیم چرا که این افراد سرمایه‌های اجتماعی ما هستند. این افراد آمار بالایی از جامعه را به خود اختصاص داده‌اند و می‌توانند باعث افزایش مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: بیشترین مرگ‌ ومیر بر اثر ابتلا به کرونا در بین افراد  سالمند بالای ۶۰ سال، و بیش از ۸۵ درصد موارد ابتلا در افراد بالای ۸۰ سال اتفاق می‌افتد که این موضوع نشان‌دهنده آسیب‌پذیر بودن این رده سنی است.

وی گفت: همچنین افرادی که در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند، دچار مشکلات معیشتی هستند که امیدواریم با اجرای طرح کمک‌های مومنانه که از سوی مقام معظم رهبری ارائه‌ شده است این افراد محروم در شرایط بهتری قرار گیرند.

دکتر خدادادی همچنین گفت:ویروس کرونا با توجه به مطالعات انجام‌شده تاکنون بیش از ۳۵ تا ۶۰ نوع جهش داشته که این جهش‌ها در جهت افزایش قدرت این ویروس نبوده است. شواهد نشان می‌دهد این ویروس به خوبی با بدن انسان تطبیق می شود و در آینده شاید بتوان گفت میزان بیماری‌زایی آن کاهش‌یافته و یا این بیماری در حد آنفلوآنزای فصلی شود اما تمام این موارد دلیل بر این نمی‌شود که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود.

در۲هفته اخیر آمار ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان روند صعودی یافته به همین منظور با دستور استاندار خوزستان و شورای تامین استان ادارات و اصناف غیرضروری در خوزستان از ۲۲ تا ۲۹ اردیبهشت ماه تعطیل شدند. تعطیلی ادارات و مراکز غیر ضروری در استان خوزستان از یکم تا پنجم خرداد ماه نیز ادامه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.