×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

مشکل جمع‌آوری زباله در سه منطقه شهری اهواز برطرف شد

علیرضا عالیپور در روز جمعه تشریح علت جمع آوری نشدن زباله های این سه منطقه شهری اهواز بیان کرد: در ۱۰ روز اخیر کارگران شهرداری مناطق ۴،۵ و ۶ اهواز در پی درخواست برخی مطالبات از جمع آوری زباله این مناطق خودداری کردند.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه برخی کارگران مطالباتی فراتر از قانون کار دارند افزود: کاهش ساعت کارتعریف شده در قانون کار، تاخیر در حضور در محل کار و تعیین زمان جمع آوری زباله از سوی آنان برخی مطالبات کارگران بوده که اجرای این مطالبات به بهداشت عمومی شهر آسیب می زند.
وی با بیان اینکه کارگران علاوه بر مطالبه حقوق باید مسوولیت‌ اجتماعی خود را نیز مدنظر داشته باشند و در پاکیزگی و بهداشت شهر با شهرداری همکاری کنند گفت:  در این شرایط کرونایی که سلامت و بهداشت شهر و جامعه مهم است از کارگران شهرداری تقاضا داریم به صرف حدس و گمان مبنی بر پرداخت نشدن حقوق قانونی خود در موعد مقرر ، سلامت جامعه و بهداشت عمومی را  به خطر نیندازند چرا که قانون کار کاملا بدنبال استیفای حقوق کارگران است و  همیشه از حق کارگر دفاع می کند.
عالیپور ضمن هشدار نسبت به سو استفاده برخی افراد و یا گروه ها از کارگران و اعتصاب ۲ روزه کارگران شهرداری منطقه ۶ اهواز بیان کرد: تعدادی از کارگران این منطقه به دلیل برخی پیش داوری ها و درخواست هایی فراتر از قانون کار ۲ روز از جمع آوری زباله در این منطقه خودداری کردند.

وی افزود: در چنین شرایطی که کارگران منطقه ۶ اهواز به دلایل مختلف دست از کار کشیدند کارگرانی از سایر مناطق برای جمع آوری زباله های منطقه ۶ اعزام شدند اما مورد ضرب و شتم برخی از کارگران معترض قرار گرفتند ضمن اینکه یکی از کارگران معترض به خودروی پلیس نیز خسارت وارد کرد.

عالیپور اظهار داشت: شهرداری همواره در مقابل فشار ناشی از اعتراض های کارگری به دلیل بازتاب منفی آن از سوی رسانه ها در افکار عمومی ناچار به تن دادن به برخی خواسته های فراتر از قانون کار شده و به این ترتیب شهرداری از مسیر ارائه خدمت خارج می شود.
وی گفت:شهرداری از رویه شدن چنین شیوه ای راضی نیست اما متاسفانه فضاسازی و جریان سازی هیچ وقت این حق را به شهرداری نداده است و همین موضوع باعث ایجاد اختلال در عملکرد شهرداری می شود.

وی افزود: با نمایندگان کارگران توافقی مبنی بر رعایت قوانین کار بطور متقابل که همیشه اعمال می شد امضا شد که کارگران به کار خود بازگردند ضمن اینکه باید مشخص شود چه افراد و یا گروه هایی باعث وقوع این جریان ها و اعتصاب کارگری در موارد مختلف و به صورت مکرر در اهواز می شوند چرا که اخیرا درخواست های فراتر از قانون کار و شرایط کارفرما، عامل اصلی اعتراض های کارگران شهرداری بوده است.
عالیپور بیان کرد: در مقطع خاصی هستیم  که هم ابتدای سال جدید است و شورای عالی کار پایه حقوق کارگران در سال جدید را اعلام کرده و هم پیمانکاران جدید آغاز بکار کرده اند  لذا برخی افراد فرصت را برای طرح درخواست های جدید مغتنم شمرده اند.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در متن قراردادهای جدید با پیمانکاران بندهایی به صورت مکرر برای دفاع و تضمین پرداخت حقوق کارگران توسط شهرداری قید شده است و بر این اساس تصور عدم پرداخت و یا تضییع حقوق کارگران بوسیله پیمانکار جدید واهی است.
وی گفت: در شهرداری اهواز کارگر قبل از کارمند حقوق می گیرد و هیچگونه معوقه ای در پرداخت به کارگران نیست.
عالی‌پور افزود:اعتراض های کارگران در شهرداری اهواز به یک جریان مشکوک تبدیل شده به گونه ای که در چند مورد اخیر بدون هیچگونه زمینه ای این کارگران دست از کار  کشیدند و از آنجائیکه همواره این حرکت ها باعث بهره برداری و سواستفاده رسانه های معاند و مخدوش نمودن وجهه و  زیان به شهر و شهروندان می شود لذا در قبال این فشارها گاها خواسته هایی خارج از عرف نیز به شهرداری تحمیل می شود.

کارگران شهرداری مناطق ۴،۵ و ۶ اهواز در چند روز اخیر در پی آنچه که درخواست یکسری مطالبات عنوان کردند دست از کار کشیدند و زباله های این مناطق را جمع آوری نکردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.