×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کاهش ۸۰ درصدی گازسوزی در تاسیسات شرکت نفت و گاز مارون

منصور ترکمان اسدی با بیان اینکه این کار در سه ­ماهه­ اول امسال محقق شده است، گفت: این اقدام با برنامه ریزی اصولی مهندسی فرآورش در زمینه‌ی تداوم تولید باحداقل هدر رفت منابع و آلودگی محیط زیست انجام شده و میزان گازسوزی در بهار امسال به یک پنجمِ مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در این راستا ۱۸ هزار و ششصد و هفتاد نقطه از مخازن و خطوط لوله این شرکت در سه ماه نخست امسال با کمک آزمون فراصوت ضخامت سنجی شده است که ارزیابی درونی و عیب یابی سطحی بالغ بر ۶۰۰ هزار دسی متر مربع را شامل می‌شود.

ترکمان اسدی تصریح کرد: همچنین در بخش مهندسی بازرسی فنی و خوردگی فلزات، بیش از ۳۲۰۰ موردفعالیت نظارتی انجام و ۴۵۰ دستورالعمل و گزارش تعمیراتی صادر گردیده است. افزون براین در بخش عملیات خوردگی فلزات نیز بیش از ۱۵۰۰ مورد بازدید و بازرسی سیستم حفاظت خارجی، کوپن و پراب علاوه بر سیستم‌های تزریق مواد شیمیایی انجام شد.

مدیر امور فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون عنوان کرد: انجام بیش از ۲۰ مورد عملیات درون چاهی با استفاده از لوله مغزی سیار، مشبک کاری سه حلقه چاه و انجام آزمایش نمودارنگار تولید بر روی سه حلقه چاه و اسیدکاری گسترده سه حلقه چاه دیگر را می‌توان از اهم فعالیت‌های مهندسی بهره برداری در این مدت برشمرد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، راهبری عملیات تولید، فرآورش و انتقال نفت و گاز و همچنین نگهداری، تعمیرات و بهینه سازی تاسیسات و خطوط مربوطه را به عهده دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.