×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

۱۰۰ نفر از کادر درمان شمال خوزستان به کرونا مبتلا شدند

مهدیه توکلی روز چهارشنبه در نشست ستاد کرونا در محل ناحیه مقاومت بسیج دزفول افزود: حال عمومی این افراد مساعد است فقط یک نفر از کادر درمان به علت وخامت حال در آی سی یو بستری است که با بهتر شدن شرایط،  ترخیص خواهد شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: ۳.۵ درصد از کل آمار مبتلایان به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول جان باخته‌اند.
وی با اشاره به اختصاص هشت بخش در بیمارستان بزرگ دزفول به بیماران کرونایی افزود: از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون ۷۱ نفر از افراد بستری در بیمارستان بزرگ دزفول جان باخته‌اند که ۴۷ نفر از آنها از دزفول، ۱۰ نفر از شوش، سه نفر از گتوند و چهار نفر خارج از حوزه دانشگاه بوده‌اند.
توکلی میانگین سنی فوتی‌های ناشی از کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول  را ۶۷ سال اعلام کرد و گفت: تعداد بیماران بستری رو به افزایش است به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از ۱۴۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند.

وضعیت کرونا در دزفول مناسب نیست

امام جمعه دزفول نیز در این نشست گفت: از حدود یک هفته پیش وضعیت کرونا در استان خوزستان قرمز شده و دزفول نیز وضعیت خوبی ندارد.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی از تلاش کادر درمان قدردانی کرد و گفت: کادر درمان خسته شده و برخی به کرونا مبتلا شده‌اند؛  نیروهای جهادی نیز از غسل افراد کرونایی خسته شده‌اند و باید راهکار مناسبی ارائه و ضعف‌ها را برطرف کرد.
وی افزود: فقط نباید فشار بر روی مردم باشد چراکه درصورت ادامه اعمال فشار مشکلات دیگری پیش خواهد آمد.
امام جمعه دزفول بر ضرورت حفظ آرامش و اتخاذ تصمیمات درست تاکید کرد و گفت: معیشت طبقه ضعیف جامعه دچار مشکل شده است لذا نباید وضعیت را عادی قلمداد کنیم؛ اگر نیاز است باید از دیگر شهرها کمک بگیریم تا بتوان این بیماری را مدیریت کرد.

وضعیت قرمز دزفول نشان از ناقص بودن روند اجرای قرنطینه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز با بیان اینکه وضعیت قرمز نشان دهنده ناقص بودن روند اجرای قرنطینه است، گفت: از ابتدای اردیبهشت اپیدمی کرونا در استان خوزستان و شهرستان دزفول آغاز و تعداد مبتلایان افزایش یافته است.
یوسف پریدار با بیان اینکه ۶۷ درصد از افراد مبتلا به کرونا در دزفول در گروه سنی ۳۰ تا ۶۵ سال هستند، افزود: بیش از ۳۰ درصد از مبتلایان زنان خانه‌دار و افراد بازنشسته هستند.
وی بیان کرد: بیماری کرونا از طریق رفت‌وآمدهای غیرضروری در دزفول در حال افزایش است که دورهمی و دید و بازدیدهای فامیلی و خانوادگی یکی از دلایل اصلی آن است که باید محدود شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در کنترل کرونا افزود:  ۸۰ درصد مردم باید به کرونا مبتلا شوند تا به ایمنی برسند چراکه براساس برآوردها در حال حاضر بین ۸۰ تا ۸۵ درصد مردم همچنان ایمن نیستند ضمن اینکه هنوز واکسن این بیماری نیز کشف نشده است.

وی بیان کرد: ظرفیت نمونه‌گیری در آزمایشگاه کرونای دزفول تا حدود چهار برابر در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی است.
حمیدرضا  چمن آرا رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت: برخی از مردم در حاشیه شهر دسترسی محدودی به فضای مجازی و اطلاع رسانی‌ها دارند که باید با همکاری دستگاه‌های مربوطه آموزش‌های لازم به آنها داده شود.
وی با تاکید بر لزوم برگزاری برخی مراسم عرورسی و عزا در شهرهای تابعه دزفول پیشنهاد کرد با راه اندازی سامانه‌ای پذیرش غیرحضوری در سازمان‌ها، نهادها، بانک‌ها و مجموعه علوم پزشکی و مطب‌ها انجام شود.

۳۸ باغ‌ویلا تاکنون پلمب شده است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول نیز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۸ باغ‌ ویلا در دزفول به دلیل برگزاری تجمع از قبیل جشن عروسی، ختم و دورهمی پلمب شده‌اند.
حجت‌اله آریایی با اشاره به وجود حدود سه هزار باغ‌ویلا در شهرستان دزفول افزود: ۶۰۰ تا ۷۰۰ باغ ویلا از این تعداد اقدام به پذیرش مسافر می‌کنند.

وی ادامه داد: مالکان این باغ ویلاها باوجود مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا مبنی بر ممنوعیت پذیرش مسافر، اقدام به اجاره دادن باغ ویلاهای خود به منظور برگزاری دورهمی‌های مختلط و غیراخلاقی،  دورهمی‌های فامیلی و جشن‌های عقد و عروسی کرده بودند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول به مالکان باغ ویلاها درخصوص رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا هشدار داد و گفت: با هماهنگی پلیس فتا مالکانی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ باغ ویلا می‌کنند شناسایی و ضمن پرونده قضائی برای آنها، باغ ویلا نیز پلمب می‌شود.
آریایی افزود: ۱۱ نیروی یگان حفاظت، نظارت و بازرسی بر سه هزار باغ ویلا نظارت می‌کنند که با این تعداد، در طول شبانه‌روز فقط ۲۰ تا ۳۰ باغ ویلا  رصد می‌شود.

تیمی برای نظات ویژه بر بانک‌های دزفول تشکیل شود

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در این نشست گفت: مردم با همکاری بزرگان طوایف و معتمدان، در عید فطر در خانه ماندند که جای قدردانی دارد.
امید بن عباس افزود: ۱۷ خردادماه امتحانات پایه دوازدهم به صورت حضوری در دزفول برگزار می‌شوند که با تقسیم کار دستگاه‌های مربوطه و همکاری آنها با آموزش و پرورش امیدواریم شرایطی فراهم شود تا خانواده‌ها و دانش آموزان دغدغه‌ای برای برگزاری امتحانات نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح آمادگی پشتیبانی در این خصوص را دارند، اظهارداشت: ارباب رجوع و کارکنان ملزم به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند لذا دستگاه‌ها اجازه ورود به افراد زیاد به سالن یا اتاق‌ها را نباید بدهند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: با کمک نیروهای بهداشت، فضای کار ادارات و سازمان‌ها سنجیده و طبق ظرفیت هر مکان اجازه ورود ارباب رجوع داده شود تا مشکلی برای شهروندان پیش نیاید.
وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید با انجام امور تشویقی همراه باشد تا مردم به رعایت این پروتکل‌ها تشویق شوند.
بن عباس بیان کرد: در روزهای اخیر، چند مراسم ختم بزرگ در دزفول داشتیم که با همکاری خانواده متوفیان از تجمع چند هزار نفری جلوگیری شد که باید از آنها قدردانی کرد.
وی افزود: طبق مصوبات گذشته، همچنان  دادستانی و نیروی انتظامی از برگزاری مراسم عروسی و ختم تا اطلاع بعدی جلوگیری خواهند کرد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول از نیروی انتظامی و پلیس راهوار که در تخلیه بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها مساعدت کردند نیز قدردانی کرد و گفت: تا پایان هفته مشاغل پرخطر از جمله کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، قهوه خانه‌ها و آرایشگاه‌ها تعطیل هستند.
وی به دغدغه‌های معیشتی، امنیتی و اجتماعی در پی شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: ادارات نیز با حضور دوسوم پرسنل فعال هستند.
بن عباس افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت گزارشی از وضعیت اصنافی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند ارائه و از فعالیت اصنافی که ثبت نام نکرده‌اند خودداری کند.
وی گفت: پیش از این بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در دزفول را کسبه و بازاریان تشکیل می‌دادند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این آمار کاهش یافت ولی این امر نباید دلیلی بر رعایت نکردن اصول بهداشتی باشد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: تیمی برای نظارت ویژه بر بانک‌ها تشکیل و به اندازه ظرفیت آنها اجازه ورود ارباب رجوع داده شود.

دزفول پس از اهواز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در خوزستان دارد.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع آمار مبتلایان به کرونا در کشور تا ظهر امروز چهارشنبه به ۱۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.