×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

افزایش آمار سرقت در خوزستان ناشی از صدور مرخصی برای زندانیان بوده است

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: تا فروردین‌ماه امسال کاهش سرقت داشتیم ولی با صدور مرخصی به زندانیان شاهد بروز سرقت در این استان بودیم که با تلاش همکاران از افزایش سرقت‌ها جلوگیری شد.

 سردار حیدر عباس زاده با اشاره به تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی برای تأمین امنیت داخلی، اظهار کرد: خوزستان استانی است که در موضوعات جرایم خشن به ویژه سرقت‌های مسلحانه، سرقت به عنف و تیراندازی‌ها فراوانی خاصی دارد و برخی حوادث باعث نگرانی، دغدغه و نارضایتی مردم می‌شود ولی نیروی انتظامی حضور و برنامه‌ریزی خوبی برای این موضوعات داشته است.

وی به وجود سلاح و مهمات زیاد در خوزستان اشاره کرد و افزود: وجود این سلاح و مهمات مربوط به یک دهه نیست و حتی برخی از آنها به قبل از پیروزی انقلاب بر می‌گردد؛ علت و انگیزه را در مجموعه نیروی انتظامی بررسی شد و ضمن حضور در تمامی شهرستان‌ها به تحلیل این موضوع پرداخته شده است؛ در تمامی شهرستان‌ها تعداد سلاح غیرمجاز و همچنین دارای مجوز استحصال شدند.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه اقوام مختلف خوزستان ظرفیت خوبی برای این استان هستند، تصریح کرد: اگر تمام توان همه دستگاه‌های امنیتی، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، دستگاه قضائی و اعضای شورای تأمین را کنار هم بگذاریم، با توجه به شرایط منطقه و فرهنگ حاکم شاید مقدور نباشد که همه این سلاح‌ها را جمع‌آوری کنیم ولی اقدامات خوب و مناسبی انجام شده است.

جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز

سردار عباس زاده با اشاره به اجرای طرح‌های مستمر جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز در خوزستان، بیان کرد: به لطف خدا و همراهی مردم ولایتمدار خوزستان فقط در ۹۸ روز سال جاری، دو هزار و ۵۰ قبضه انواع سلاح غیرمجاز جنگی و شکاری را در این استان کشف شد که از بعد انقلاب در نوع خودش بی‌سابقه بوده است؛ این اقدام تصادفی انجام نشده و برای آن کار و برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: این سلاح‌های جمع‌آوری شده اثرات مثبتی دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش تیراندازی‌ها اشاره کرد؛ اگر این سلاح‌ها جمع‌آوری نشود به عنوان موضع هجومی در مقابل امنیت مردم از آن استفاده می‌کنند.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی استان خوزستان در مقابل هیچکدام از تیراندازی‌های این استان موضع منفعلانه نداشت و در کمترین زمان ممکن برخورد لازم را داشته است، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در زمینه تیراندازی ۹۲ درصد عاملان تیراندازی شناسایی و دستگیری شدند و بخش عمده‌ای از سلاح‌های به کار گرفته شده را در این تیراندازی‌ها نیز کشف شده است.

سردار عباس زاده با اشاره به اینکه اکثر تیراندازی‌ها شاکی داشته است، اضافه کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلام ایران، فرماندهی ناجا خوزستان را به خاطر رتبه اول کشف سلاح و مهمات بارها مورد تشویق قرار داده است و البته عملکرد را از نزدیک به صورت میدانی بررسی و با تأیید صحت کار تقدیر کردند.

کشف ۶۴۰۰ سلاح غیرمجاز

وی با اشاره به شناسایی و انهدام پنج باند قاچاق سلاح در خوزستان، یادآور شد: ۴۸ قبضه مسلسل شورشی پنج تیر را چند روز پیش در شهرستان اهواز و هفته گذشته ۵۷ قبضه سلاح را در دزفول به صورت باندی از قاچاقچیان شناسایی و کشف شده است.

فرمانده انتظامی خوزستان به کشف ۶ هزار و ۴۰۰ قبضه سلاح غیرمجاز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: دسترسی آسان به سلاح و مهمات یکی از مهم‌ترین زمینه‌هایی است که ارتکاب جرایم مختلف را فراهم می‌کند، بنابراین امید می‌رود این اقدام منجر به افزایش امنیت و ارتقای احساس امنیت شود.

سردار عباس زاده با اشاره به اینکه یکی از کارهای اساسی در حوزه امنیت داخلی همین جمع‌آوری سلاح بوده است، افزود: از ابتدای سال تاکنون بالای ۲۰ هزار فشنگ جنگی و شکاری در استان خوزستان جمع‌آوری شده است.

وی به اجرای ۹ طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۵۴۰ نفر در این ارتباط دستگیر شدند که یا سلاح و مهمات غیرمجاز نگهداری و یا نسبت به تیراندازی اقدام کرده بودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.