×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

دومین مجوز واحد تولید ماسک صنعتی در جنوب غرب خوزستان صادر شد

 معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان از صدور مجوز فعالیت دومین واحد تولید ماسک صنعتی در محدوده فعالیت این دانشکده خبر داد.

هدی مجیری در این خصوص اظهار کرد: در سال جهش تولید و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، از ابتدای سال جاری تاکنون با تشکیل کمیته‌های فنی، پروانه بهداشتی ۲۴ پروانه ساخت، چهار پروانه بهره‌برداری و چهار پروانه مسئول فنی صادر شده است.

وی افزود: این کمیته با اختیارات قانونی تفویض شده و به صورت ماهانه و بنا بر ضرورت زودتر از موعد برای تسریع و صدور مجوزهای لازم تشکیل می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: صنایع فرآوری خرما، صنایع نوشیدنی‌ها، صنایع قند و شکر، فراورده‌های آردی، فراورده‌های کنسروی، تولید شوینده‌ها و بسته‌بندی از صنایعی هستند که در منطقه فعالیت دارند و صنایعی مانند پودر لباسشویی و صنایع سلولزی برای اولین بار است که مجوزهای مربوطه برایشان صادر می‌شود و شرکت‌ها در حال تولید محصولات مطابق با ضوابط و استانداردهای ملی هستند.

وی افزود: در بحث مقابله با ویروس کرونا نیز مجوز «۶ کارگاه تولید ماسک صنعتی» و «دو مجوز واحد تولید ماسک صنعتی» از ابتدای سال جاری صادر شد که هم‌اکنون نیز فعال هستند و بخشی از نیاز ماسک منطقه را تأمین می‌کنند.

مجیری با بیان اینکه شروع به کار اولین کارخانه تولید ماسک صنعتی با تولید حداکثر ۹۰ هزار عدد ماسک در روز کمک شایانی به تأمین ماسک منطقه خواهد کرد، از راه‌اندازی قریب الوقوع دومین کارخانه تولید ماسک صنعتی در منطقه خبر داد و افزود: این واحد تولیدی مجوزهای مربوطه را از معاونت غذا و دارو دریافت کرده است و با اخذ سایر مجوزها در آینده‌ی نزدیک شروع به تولید خواهد کرد.

وی گفت: کارشناسان و مدیران غذا و دارو در کنار تولیدکنندگان خواهند بود و راهنمایی‌ها و توصیه‌های لازم را برای تولید باکیفیت ارائه خواهند داد.

این معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان از نظارت بر تولید و اطمینان از کیفیت و سلامت ایمنی محصولات تولیدی به ویژه محصولات غذایی به عنوان بازوی فعال معاونت غذا و دارو نام برد و تأکید کرد: صدور مجوزها در کنار بخش نظارتی، تأمین‌کننده حقوق مسلم تولیدکننده و مصرف‌کننده است و ما بر این اصل استوار خواهیم ماند.

مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.