×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اختلافات دامداران و مالکین اراضی عامل اصلی  آتش سوزی‌ها در مراتع اندیکا است

مصطفی یوسفی در این خصوص اظهار داشت: آتش سوزی در کوه دلا و منطقه حفاظت شده شیمبار خوزستان از ظهر دیروز شروع شده و کماکان ادامه دارد. امیدواریم که تا عصر امروز بتوانیم آتش را مهار کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۲ گروه ۵ نفره در حال اطفای حریق هستند: افزود: همچنین ۵ گروه ۶ نفره دیگر از نیرو‌های حرفه‌ای محیط زیست، منابع طبیعی و بخش های مردم نهاد نیز با بالگرد به محل اعزام می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا با بیان اینکه ۷۰ درصد از آتش سوزی‌ها در اندیکا به دلیل اختلافات میان دامداران و مالکین اراضی است اظهار داشت: علت آتش سوزی و میزان خسارت به این منطقه هنوز مشخص نشده است ولی احتمال عمدی بودن این حریق بسیار است.

وی جلوگیری از فروش غیرقانونی مراتع بین دامداران و حل مشکلات بین دامداران را از راهکار‌های مقابله با این آتش سوزی‌ها عنوان و تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی با هدف آشنایی با عواقب آتش سوزی در جنگل ها، مراتع و اهمیت درخت و حیات وحش به طور مرتب برگزار می‌شود.

هر ساله با آغاز فصل گرما بخش‌هایی از مراتع و جنگل‌های خوزستان به دلایل مختلفی دچار آتش‌سوزی می‌شود. در شهرستان اندیکا حدود ۱۵۰ هزار هکتار جنگل وجود دارد که ۹۰ درصد این درختان بلوط و ۱۰ درصد دیگر گونه‌های درختی دیگرمانند بنه، انجیر کوهی و غیره هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.