×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

تبعیدگاه بودن ۴ شهر خوزستان و پاسخ مسوؤولان؛بی اطلاعم/تصمیم ملی است

خبر معرفی ۳۶ شهر از جمله ۴ شهر ایذه، مسجدسلیمان، باغملک و رامهرمز برای تبعید برخی محکومان قضایی واکنش‌های زیادی را از سوی کاربران فضای مجازی در خوزستان به دنبال داشت.

این در حالی است که هدایت الله خادمی نماینده وقت مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در سال ۹۶ گفته بود:  پس از نامه نگاری با قوه قضاییه و طرح سوال از وزارت کشور در نهایت وزارت کشور موافقت کرد که شهرهای ایذه و باغملک از لیست شهرهای تبعیدی خارج شوند که در میانه سال ۹۵ این امر محقق شد.

تصمیم ملی!

اما حبیب الله آصفی معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان  با اظهار بی‌اطلاعی از خبر منتشر شده، اظهار کرد: تا کنون نامه‌ای که حاوی قرار گرفتن چهار شهر ایذه، مسجدسلیمان، باغملک و رامهرمز در لیست شهرهایی برای تبعید محکومان باشد را دریافت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این تصمیم ملی است و در استان گرفته نمی‌شود، گفت: معمولاً  با تصمیم دستگاه قضایی و مجلس شهرهای تبعیدی مشخص می‌شوند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان بیان کرد: بر اساس اطلاعات شخصی بنده هر چد سال یکبار برای تعیین شهرها به عنوان تبعیدگاه محکومان  تصمیم گرفته می‌شود.

قانون چه می گوید؟

 بر اساس این گزارش، در قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲  هیچ منطقه از پیش تعیین شده‌ای برای اقامت اجباری محکومین (به اصطلاح تبعیدی) وجود ندارد و قضات دادگاه‌ها به تشخیص خود و بر اساس ملاک‌هایی همچون نوع جرم، حساسیت و تأثیرگذاری جرم، شخصیت و سوابق مجرم و دیگر شاخص‌ها، محل اقامت اجباری اینگونه محکومین را مشخص می‌کنند.

اما از آنجایی که بین حضور تبعیدی‌‌ها در شهر و احساس امنیت رابطه وجود دارد همچنین تاثیرات منفی که  انتخاب این شهرها به عنوان تبعیدگاه مجرمان در افکار عمومی دارد لذا انتظار می‌رود نمایندگان مجلس و استاندار خوزستان به عنوان رئیس شورای تامین استان به منظور کاهش بار منفی این تصمیات در استان این مسئاله را ویژه پیگیری و از وزارت دادگستری درخواست خروج این شهرها از لیست شهرهای تبعیدی را بکنند.

فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.