×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ساخت اسکله بوخضیر شادگان باید شتاب گیرد

نبی‌الله خون‌میرزایی روز پنجشنبه در بازدید از روند ساخت اسکله بوخضیر شادگان اظهار داشت: مصرف سرانه آبزیان در کشور با رشد تولید افزایش‌ یافته و از یک کیلوگرم در سال ۵۷ به بیش از ۱۳ کیلوگرم در سال ۹۸ رسید.

وی با بیان اینکه در صید و صیادی نیز رشد ۴۷ درصدی و در مصرف سرانه نیز رشد ۵۶ درصدی را شاهد بودیم با اشاره به مقایسه میزان صید آبزیان در دولت یازدهم و دوازدهم گفت: این مقایسه نشان می‌دهد که در صید محصولات شیلاتی بیش از ۴۷ درصد رشد داشته‌ایم که این رشد عمدتا صید فراساحلی بوده است.

وی با اشاره به ایجاد و بهره برداری از  ۱۳ هزار هکتار اراضی پرورش میگو تا سال آینده گفت: به پشتوانه این سطح ۲۵ هزار هکتاری خواهیم توانست ۱۰۰ هزار تن تولید داشته باشیم که از اهداف برنامه افق ۱۴۰۴ است.

خون‌میرزایی تصریح کرد: رویکرد سازمان شیلات ایران در آبزی‌پروری همگام با سیاست‌های جهانی، توسعه همه‌ جانبه پرورش یا آبزی‌پروری و مدیریت صید به‌ خصوص محدود کردن صید در نواحی ساحلی و کم کردن فشار بر منابع آبزیان است.

وی روند ساخت اسکله بوخضیر شادگان را کند عنوان کرد و گفت: مطالبات ساخت این اسکله به روز رسانی شده است و ۳۰ میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران آن  پرداخت شده است و ۳۰ میلیارد دیگر نیز برای سرعت بخشیدن به این پروژه در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان شیلات کشور افزود: امیدواریم با تامین اعتباری که تا پایان سال برای تکمیل این اسکله در نظر گرفته شده در پایان سال شاهد بهره‌برداری از این اسکله باشیم، افتتاح اسکله صیادی در شادگان جز اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود.

خون‌میرزایی  اظهار داشت: پیش بینی لازم برای بهره‌برداری اسکله با استفاده از ژنراتور برق شده است، برای توسعه بندر صیادی شادگان نیاز به برق پایدار است، هر نیازمندی که برای توسعه بندر صیادی شادگان نیاز است فراهم خواهد شد تا در اشتغالزایی این منطقه کمک شود.

رییس سازمان شیلات کشور گفت: استان خوزستان به واسطه صید و صیادی، کشاورزی و فعالیت‌های آبزی پروری در کشور جایگاه ممتازی دارد، سال گذشته بعد از سال‌ها تلاش و توسعه زیرساخت‌ها این استان به رتبه نخست تولید آبزی‌پروری کشور دست پیدا کرد.

خون‌میرزیایی افزود: توسعه زیرساخت‌های صید و صیادی و آبزی‌پروری در استان خوزستان جز اولویت‌ها است که در صورت اجرایی شدن آن استان خوزستان می‌تواند نقش تاثیرگذاری در تولید آبزی پروری کشور داشته باشد.

سرپرست فرمانداری شادگان نیز در حاشیه این بازدید گفت: اخذ مجوز برای ایجاد سایت تولید آبزی‌پروری در شادگان خواسته فعالان صید و صیادی شهرستان است.

امید صبری‌پور اظهار داشت: اخذ این مجوز در وزارت‌های نیرو و جهاد کشاروزی در حال دنبال شدن است که امیدواریم در کمترین زمان ممکن این مجوز صادر شود تا شاهد رونق اشتغال در منطقه باشیم.

ایرنا

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.