×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

لزوم تجدیدنظر در واگذاری شرکت هفت‌تپه/ مطالبه‌گری در خصوص انتقال آب خوزستان ادامه داشته باشد

«آیت‌الله محسن حیدری» در نشست خبری که ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۸ مرداد) در حوزه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران در این برهه حساس ملی و بین‌المللی و همچنین عرصه استانی حرکت‌های خوبی انجام داده‌اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رسالت خبرنگار همان رسالت انبیا است ابراز کرد: خبرنگاری مطالبه‌گری است و مطالبه‌گری از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر است؛ بدون امر به معروف و نهی از منکر همه چیز تعطیل می‌شود.

وی به برگزاری ماه محرم اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط موجود امسال مراسم متفاوتی خواهیم داشت، شیعه در طول ۱۴ قرن همواره بر حسب شرایط مختلف سوگواری خود را انجام داده و یکی از نمونه‌های جلوگیری از ایجاد مراسم می‌توان به فعالیت‌های حزب بعث در عراق اشاره کرد اما شیعیان علی‌رغم تلاش‌های دشمنان این مراسم را برگزار می‌کردند.

آیت‌الله حیدری با اشاره به اینکه از نظر عقلی و شرعی عمل کردن به دستورات بهداشتی در حین برگزاری مراسم محرم لازم است اضافه کرد: دشمنان به‌دنبال بهانه‌جویی برای تضعیف اسلام و شیعه هستند و ما نباید این فرصت را در اختیار رسانه‌های سودجوی دشمن قرار دهیم و لازم است با دقت بسیار بالایی نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

وی به موضوع غیزانیه و وضعیت شرکت نیشکر هفت‌تپه اشاره کرد و اذعان داشت: خبرنگاران نقش اول را در روشنگری و بیان مشکلات این دو موضوع داشتند و در صورتی که با هوشیاری وارد این دو مقوله نمی‌شدند این موضوع همانند سایر مشکلات دیگر مغفول می‌ماند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: از سال ۱۳۹۴ پیرو خصوصی‌سازی شرکت‌ها ما این احساس خطر نسبت به آسیب دیدن شرکت نیشکر هفتپه را داشتیم و مراتب اعتراض را به مسئولان مربوطه اعلام کردیم اما متاسفانه پاسخ درستی داده نشد و امروزه شاهد اتفاقات تلخی برای کارگران زحمت‌کش این شرکت هستیم، هرچند با پیگیری‌های مجدانه و همکاری قوه قضایه حقوق ۲ ماه این کارگران پرداخت می‌شود اما این موضوع دوای درد این کارگران نخواهد بود.

وی بر لزوم تجدیدنظر در شکل واگذاری این شرکت تاکید کرد و ادامه داد: لازم است هرچه زودتر این واگذاری غیرصحیح ابطال گردد و در صورتی که دولت نخواهد اداره این شرکت را برعهده بگیرد می‌توان به یکی از نهادهای دلسوز و وابسته به نظام جهت آغاز به کار مجدد واگذار کرد.

آیت‌الله حیدری بیان کرد: بخش غیزانیه یکی از مناطق پرجمعیت اهواز با بیش از ۸۵ روستا است و مردم ساکن این روستا همواره با مشکل آب مواجه بوده‌اند، از ابتدای انقلاب اسلامی یک شبکه آبرسانی به این بخش کشیده شد اما به طور کامل به سرانجم نرسید و همین موضوع باعث ناراحتی بسیاری از مردم شد، نقش رسانه‌ها در بیان مشکلات و معضلات این بخش قابل تقدیر است که همین مهم باعث ایجاد یک راهکار موثر به منظور حل آب غیزانیه شد هرچند که تاکنون به وقع نپیوسته است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نمایندگان خبرگان را حقله وصل میان مردم مسئولان دانستند تاکید کرد: پروژه انتقال آب خوزستان به سایر استان‌ها با عنوان اینکه خوزستان آب فراوان دارد کلید خورد، این در حالی است که غیزانیه، الوارگرمسیری، نخیلات آبادان و چندین نقطه دیگر استان خوزستان فاقد آب هستند و این بهترین شاهد برای کم‌آبی در خوزستان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خواستار ادامه مطالبه گری در خصوص ممانعت از انتقال آب شد و عنوان کرد: انتقال آب از سرشاخه‌های کارون و دز تبعات بسیار اقتصادی برای استان و کشور دارد؛ به بهانه انتقال آب شرب به فلات مرکزی کشور میلیون‌ها مترمکعب آب برای مصارف غیرشرب به سایر استان‌ها ارسال و بعضا این اقدام برای تامین آب شرکت‌های صنعتی انتقال می‌شود.

وی سابقه طرح انتقال آب را برای اولین بار در دهم هجری و در زمان حکومت صفویان اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون شاهد آن هستیم در طرح سلگان که برای رفسنجان آب انتقال خواهد داد تنها برای مزارع پسته خانواده بیش از ۲۰۰ میلیون مترمکعب در دولت تصویب شده و این تصویب تنها برای مزارع یک موسسه خصوصی بوده است.

امام جمعه موقت اهواز انتقال بی‌رویه آب خوزستان را ظلم بزرگی به خوزستان و کشور خواند و گفت: در صورتی که ۵۵۰ هزار هکتار زمین احیا شود در سال ۲۵ میلیون تن مواد غذایی برای کل کشور تامین می‌شود، این در حالی است که مقام معظم رهبری نظری بر احیای ۲ میلیون هکتار از زمین‌های خوزستان داشتند که اگر این اتفاق صورت گیرد هیچ قدرتی توان تحریم کشور نخواهد داشت.

وی در پایان یاد آور شد: مسئولان در برابر روشنگری و ایستادگی مردم نمی‌توانند بایستند اما این ایستادگی باید در راستای منطق، مستند و بدون ایجاد فضا برای سوءاستفاده دشمن فراهم شود، در این صورت مشکلات برطرف خواهند شد.

شبستان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.