×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

نصب بنر ترحیم در ایذه ممنوع شد

شهردار ایذه گفت: از امروز نصب بنر درگذشتگان و آگهی ترحیم در سطح شهر ممنوع و بنرهای نصب شده توسط واحد اجراییات جمع‌آوری خواهد شد.

غلامحسین اسدی اظهار داشت: متاسفانه در سالیان اخیر علاوه بر ماشین‌های بلندگودار، نصب بنر و بیلبورد عکس درگذشتگان نیز به یکی از عادات مذموم در سطح شهر ایذه تبدیل شده‌است.

وی با اشاره به نقش این بیلبوردها در شیوع افسردگی دربین مردم اضافه کرد: در این برهه که مردم از مشکلات مختلف رنج می‌برند، دیگر مشاهده عکس درگذشتگان در ابعاد چند متری آن‌هم به تعداد زیاد چیزی جز افزایش غم مردم در پی نخواهد داشت.

شهردار ایذه افزود: از همشهریان تقاضا داریم که در این راه با ما همکاری کنند زیرا محیط عمومی متعلق به اشخاص نیست که تصاویر افراد را در معرض دید عموم قرار مدهیم، شهروندان در فضای عمومی که متعلق به همه است این تصاویر را می‌بینند و غمگین و آزرده می‌شوند و این خود مشکل‌آفرین است.

وی با تاکید بر اهمیت برجسته کردن دارایی‌های مثبت شهرستان تصریح کرد: دانشمندی که افتخاری آفریده، ورزشکاری که قهرمان شده و پرچم شهر را بالا برده‌است، هنرمندی که وجهه هنری شهر را به نمایش گذاشته است و افرادی از این قبیل که هر نوع کار ارزشمند دیگری که نمایش و حرف زدن از آن غرورآفرین و امیدوارکننده باشد باید در سطح شهر معرفی شوند تا امید به زندگی در مردم افرایش یابد.

اسدی افزود: در وهله اول از شهروندان گرامی درخواست می‌کنیم از نصب بنر درگذشتگان و آگهی ترحیم در سطح شهر خودداری کنند اما از امروز واحد اجراییات شهرداری به صورت شبانه روزی گشت زنی و بنرهای نصب شده را جمع‌آوری خواهد کرد.

وی از فضای مجازی به عنوان جایگزینی برای این رسم غلط یاد کرد و اظهار داشت: مردم می‌توانند از بستر شبکه‌های اجتماعی برای اعلام اینگونه موارد استفاده کنند تا ضمن رعایت حقوق سایر همشهریان در زیبا سازی شهر نیز سهیم باشند.

ایرنا

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.