×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

هفدهمین عمل موفقیت‌آمیز پیوند کبد در بیمارستان گلستان اهواز

رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز گفت: کبد یک مرد مرگ مغزی اهل شوش به یک بیمار نیازمند پیوند زده شد که هفدهمین عمل موفقیت‌آمیز پیوند کبد در بیمارستان گلستان اهواز محسوب می‌شود.

دکتر میثم معزی در این خصوص اظهار داشت:  اعضای بدن یک مرد ۴۲ ساله اهل شوش که بر اثر خونریزی شدید (ICH)، دچار مرگ مغزی شده بود، در بیمارستان گلستان اهواز به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

وی افزود: این فرد مرگ مغزی چند روز پیش، بدلیل خونریزی وسیع مغزی به کما رفته و به بیمارستان گلستان اهواز ارجاع شد، اما با از بین رفتن علائم حیاتی و انجام آزمایشات مختلف از ساقه‌ی مغز، متأسفانه مرگ مغزی وی برای تیم پزشکی محرز و با رضایت خانواده او، عمل اهدای اعضای این جوان به بیماران نیازمند، در اتاق عمل پیوند بیمارستان گلستان انجام شد.

معزی ادامه داد: ۲ کلیه وی، پس از جداسازی توسط تیم پیوند اعضا به ۲ مرد آبادانی و اهوازی اهدا و کبد وی به یک خانم ۲۸ ساله اهوازی مبتلا به نارسایی کبد پیوند زده شد.

رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز بیان کرد: پیوند عضو از مرگ مغزی برای اولین بار در خوزستان از سال ۱۳۸۳ و در بیمارستان گلستان اهواز آغاز شد؛ از سال ۹۱ تا کنون ۲۵۳ مورد پیوند کلیه و ۱۷ مورد پیوند کبد از افراد مرگ مغزی توسط تیم پیوند اعضای بیمارستان گلستان انجام شده است.

وی اظهار داشت: ارتقای فرهنگ اهدای عضو در خوزستان، با توجه به بافت عشایری دربیشتر مناطق آن، موضوعی پیچیده است که رعایت جوانب حساس و مختلف و حمایت رسانه‌ها را می‌طلبد و امیدواریم این حمایت ها در آینده موجب نجات جان انسان‌های بیشتری شود.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.