×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

۸۵درصد جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت در خوزستان قشر ضعیف و متوسط هستند

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: ۸۵درصد جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت در خوزستان از قشرهای ضعیف و متوسط هستند و چنانچه پوشش حمایتی و درمانی از آنان برداشته شود زیرخط فقر قرار می‌گیرند.

دکترعلی خسروی  در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه خوزستان افزود:بیمه سلامت در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت برای همه متقاضیان ، دفترچه بیمه درمانی صادر کرده تا پرداختی از جیب آنان به کمتر از ۱۰ درصد برسد.
وی با بیان اینکه آرامش و آسایش با اجرای طرح تحول نظام سلامت بهتر شده و روز به روز کاستی‌ها و نواقص کمتر می‌شود به الکترونیکی کردن رسیدگی به پرونده‌های بیماران اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۶۳ درصد نسخه‌های سرپایی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در ادامه نظام سلامت را چند وجهی توصیف کرد و گفت: الکترونیکی کردن پرونده‌ها در همه بیمارستان‌های دولتی ، خصوصی و خیریه‌ها کمک زیادی به بهبود روند سلامت کرده است.
خسروی، شفافیت را از پیامدهای مثبت الکترونیکی کردن پرونده‌ها و نسخ پزشکی بیان کرد و افزود: بسیاری ازمراکز درمانی دولتی و غیردولتی در برابر الکترونیکی کردن پرونده‌ها و نسخ پزشکی مقاومت می‌کردند ولی الان شاهد شفافیت در اسناد و رسیدگی به بهبود روند تشخیص بیماری و تصمیم سریع پزشکان با دسترسی به پرونده الکترونیک بیماران هستیم.
وی گفت:الکترونیکی کردن پرونده‌ها در شرایطی که با پیامدهای خطرناک ویروس کرونا رو به رو هستیم یک گام مهم برای پیشگیری از این بیماری و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها محسوب می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه با توسعه زیرساخت‌ها و “آی. تی” روند الکترونیکی کردن پرونده‌ها و نسخ پزشکی در خوزستان بهبود می‌یابد ابراز امیدواری کرد با بهبود زیرساخت‌های استان ، سرعت طرح الکترونیکی کردن پرونده‌های بیمارستانی و موسسه‌های درمانی و دارویی بیشتر شود.
وی گفت: با دسترسی به پرونده الکترونیکی، تصمیم پزشک راحت‌تر می‌شود و این سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی درمان بیماران خواهد شد.

خسروی از نقش موثر رسانه‌ها در اجرای موفق طرح الکترونیکی کردن پرونده‌ها در مراکز درمانی دولتی و غیردولتی قدردانی کرد.

ضرورت حرکت به سمت عدالت بیمه‌ای
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به ضرورت حرکت به سمت عدالت بیمه‌ای با اجرای طرح ارزیابی “وسع” بیان کرد: براساس این طرح دهک‌های اول تا سوم از پرداخت حق بیمه درمانی معاف بوده ولی ، دهک چهارم ۵۰درصد و دهک‌های پنج و بالاتر ۱۰۰درصد سرانه بیمه را باید پرداخت کنند.
خسروی ادامه داد: عدالت حکم می‌کند آنها که توان مالی خوبی دارند حق بیمه خود را پرداخت کنند تا رسیدگی به قشرهای ضعیف جامعه بیشتر شود.
به گزارش ایرنا ضرورت راه اندازی پزشک خانواده و نظام ارجاع ، پیشگیری ، رسیدگی بیشتر به بیماران نیازمند و هماهنگی بهتر مراکز درمانی با بیمه سلامت از پیشنهادهای خبرنگاران رسانه‌ها در این نشست بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.