×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

آقای واعظ اهانت ها و تندروی های شما ریشه دار است

نوشته :سید شاهرخ موسوی نسب

در پی اظهارات توهین آمیز یکی از وعاظ کشور که به تندروی وتاخت و تاز به مسئولین شهره است ، استاندار خوزستان را با زشت ترین جملات مورد خطاب قرار داده و ایشان را شایسته بسته شدن به گاری برای آبرسانی به مورد مناطق محروم می داند که این ادبیات سخیف واکنش طیف های مختلف سیاسی،فعالین اجتماعی و رسانه ای را به همراه داشت.
اما در ابتدا باید توجه این معلم اخلاق را به سخنی گوهربار از امام علی (ع) جلب نمود که می فرمایند:
هرکس که بخواهد به دیگران موعظه و راهنمایی کند ابتدا باید به تعلیم و تربیت خودش همت بگمارد و خود سازی را از درون خودش شروع کند و زبان خود را به الفاظ نیکو عادت دهد.
اینکه واعظی یک دولت مردم را مناسب بستن به گاری می داند قطعا بی اطلاع است که مردم این دیدار سالهاست که با افتخار بار تولید و چرخ اقتصاد این کشور را بر گورده خود نهاده اند و سختی آن را به جان خریده اند و این استاندار مخاطب شما فرزند صالح همین استان قهرمان است و نه تنها خدمت به هم استانی های خود را در هر سطح و جایگاهی ننگ وعار نمی داند بلکه بارها اعلام نموده که خادم کوچک این مردم است.
آیا براستی با جار وجنجال و شانتاژ واظهارات غیر مسئولانه که باعث تنش و شکاف بین مسئولین و مردم می شودمی توان درد این مردم را دوا کرد ؟نه آقا جان این یقه گیری ها ساز و کاری قدیمی است و نخ نما شده است و دیگر مخاطب جذب کن نیست.
چرا از مجالس عزاداری امام حسین (ع) استفاده ابزاری می نمایید وهیجان زده طیف های سیاسی غیر همسو را مورد هجمه قرار داده وبا بهره گیری از این نوع ادبیات شان و جایگاه منبر را تنزل می دهید.همه به خوبی می دانند این نوع گویش و اهانت های شما ریشه دار است و موضوع جدیدی نیست .
واقعا چرا می خواهید در پس اهداف سیاسی خود چهره خادمین واقعی نظام را مخدوش کنید و بر چسب بی لیاقتی بر پیشانی افراد بزنید ؟ آیا اگر مدیران از جناح های دیگر سیاسی هم بودند باز اینگونه آنها را خطاب قرار می دادید؟
آقای حجت الاسلام مردم این خطه کمی ها و کاستی ها و زخم های ریشه دار و کهنه این استان را بخوبی می شناسند وگوششان از این حرفهای دم دستی پر است و خوب می دانند آنکه در حوادث مختلف همچون سیل ویرانگر سال گذشته رگ غیرتش برای پاسداری از این آب و خاک متورم شد ، شما نبودید بلکه به شهادت همان زنان و مردان گرفتار در هجوم سیل این همان استاندار خوزستان بود که شبانه روز در کنار آنها تلاش و همت کرد تا از این بلا عبور کردیم .اما شما کجا بودید ؟ آیا به خوزستان آمدید وسختی ها را از نزدیک لمس کردید؟چه میزان اثرگذاری برای همسویی مسئولین در حل مشکلات خوزستان داشته اید؟
به شما پیشنهاد می کنم سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) را مورد مطالعه قرار دهید که بشدت با توهین کردن در منبر مخالف بودند و منبری ها را از تندروی در این جایگاه بر حذر می داشتند، نکته ای که شما باید در آن تامل کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.