×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

افزایش ۲ برابری شمار مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در جنوب غرب خوزستان گفت: در روزهای اخیر شمار مبتلایان به کرونا اعم از سرپایی و بستری در جنوب غرب خوزستان رو به افزایش بوده که بر این اساس تعداد بیماران به طور تقریبی نسبت به ۲ هفته گذشته حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به اینکه بسیاری از استان‌ها، پیک دوم بیماری کرونا را تجربه کردند، اظهار کرد: از مدت‌ها پیش احتمال تجربه ی پیک دوم بیماری کرونا در خوزستان آن هم در فصل پاییز پیش بینی می شد و لذا از این بابت در آمادگی به سر می بریم.
وی افزود: در حال حاضر تمامی بیمارستان‌های موجود در منطقه جنوب غرب خوزستان در آمادگی کامل قرار دارند و از نظر تجهیزات و دارو مشکلی نداریم.
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: در اوج کرونا، ۷۰ درصد مردم جنوب غرب خوزستان از ماسک استفاده می‌کردند، اما اکنون کمتر از ۱۵ درصد از ماسک استفاده می‌کنند و این در حالیست که انتظارمان استفاده مستمر مردم از ماسک است.

به گفته ی سلمان زاده، کاهش استفاده از ماسک و افزایش سفر‌های تابستانی نگران کننده و خطرناک است.
وی روند افزایشی شمار مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان را یادآور شد و گفت: در صورت استمرار این وضعیت ۳ تا ۴ هفته ی سخت را پیش رو خواهیم داشت ضمن اینکه امکان ورود بیمارستان دوم به چرخه ی پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان وجود دارد.

وی وضعیت فعلی آبادان را به لحاظ ابتلای شهروندان به کرونا قرمز، خرمشهر و شادگان را نارنجی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد ظرفیت تخت‌های ICU و ۶۰ درصد تخت‌های عادی ویژه بیماران کرونا در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان تکمیل شده است.
او اظهار کرد: سیر صعودی و یا کاهشی ابتلای افراد به کرونا قابل پیش‌بینی نیست، اما انتظار می رود تا مردم با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی به کاهش سیر ابتلاء به کرونا کمک کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.