×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

آبادان و خرمشهر نباید تاوان کل کشور را بدهند

«فریدون عباسی دوانی» در نشست بررسی مسائل شهری آبادان که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: به عنوان رئیس کمیسیون انرژی مواردی را در خصوص اینکه خوزستان قطب انرژی و آب کشور است به آقای قالیباف منتقل کردم و البته فعالیت خوب نمایندگان خوزستان در این‌باره سبب شد تا ایشان نخستین سفرشان را از این استان آغاز کنند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: بنده به عنوان رئیس کمیسیون انرژی و رضایی به عنوان رئیس کمیسیون عمرانی از سوی ریاست مجلس شورای اسلامی مامور شدیم تا مسائل مربوط به آبادان را به صورت ریزتر بررسی و پس از جمع‌بندی نهایی آنها را در مجلس به وی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه باید به کسری بودجه دولت توجه جدی داشته باشیم تصریح کرد: این کسری بودجه به سادگی قابل جبران نیست یعنی اگر فرض کنیم که ما از منابع دیگری بخواهیم مانند نفت سلف و یا اوراق بفروشیم و یا سهام واگذار کنیم باید منابعی را تامین کند تا در چارچوب بودجه ۹۹ آن را کار کرد، البته اگر بتوان اصلاحیه‌هایی را نیز به بودجه وارد کرد تا از این طریق به شهرهای آبادان و خرمشهر و خوزستان توجه کرد و این جای خوشبختی دارد.

عباسی دوانی اضافه کرد: امیدواریم بتوان این کار را انجام داد اما در این باره زیاد امیدوار نیستم که امسال بتوانیم کار خاصی را به انجام برسانیم و اگر نگاهی به دیگر شهرها نیز بیندازیم مشکلات مشابه غیر از مباحث رودخانه‌ها و لایروبی آنها، بندر و … که خاص این گونه مناطق است همه مشکل آب، فاضلاب و اشتغال دارند.

وی عنوان کرد: تا زمانی که کشور دچار رکود اقتصادی است و دستگاه اجرایی کشور روش اداره کشور را عوض نکنند نمی‌توانیم شاهد یک تحول اساسی باشیم و اقدامات تنها یک مسکن خواهد بود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید آبادان خرمشهر تاوان کل کشور را بدهند اذعان داشت: در مورد آبادان و خرمشهر به عنوان یک شهروند اعتراض دارم، هیچ دلیلی وجود ندارد که این دو شهر که در معرض تیر مستقیم دشمن از آن سوی رودخانه بودند اینک نیز بخواهند تاوان کل کشور را بدهند.

وی ابراز کرد: در این زمینه حتما باید یک مالیاتی از سایر شهرها و استان‌های کشور گرفته شود تا حداقل ظاهر این دو شهر را به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برگردانیم؛ زیبایی و ظاهری که پیش از جنگ این شهرها داشتند سبب جذب گردشگر شده بود اما اکنون آن زیبایی و ظاهر و امنیتی که از گذشته داشتند از این دو شهر سلب شده و حتی حضور کاروان‌های راهیان نور در اینجا به شکلی است که حتی غذایشان را هم با خودشان می‌آورند و خریدی هم از بازارهای اینجا نمی‌کنند و نمی‌تواند به عنوان گردشگر تلقی شود.

عباسی دوانی یاد آور شد: کاروان های راهیان نور تنها یکی دو روز در منطقه هستند و از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید می‌کنند اما ثمره اقتصادی آنچنانی برای کشور و منطقه ندارند و حتی خریدهایشان را هم از بازارهای مناطق خودشان انجام می‌دهند و تمام نیازهای سفرشان را با خودشان به همراه می‌آورند.

شبستان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.