×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

«اسب‌ها اسب‌ها از کنار یکدیگر»

دو هفته قبل کتاب جدید نویسنده‌ ی صاحب‌نام ادبیات ایران که امسال ۸۰ ساله شده است به بازار آمد. «اسب ها اسب ها از کنار یکدیگر» اثر جدید محمود دولت آبادی یک اثر کم حجم است با زبانی تقریبا شاعرانه که شیوه کار آشنا و همیشگی نویسنده‌اش را برای ما تداعی می‌کند.

برخی از اهالی ادبیات این کتاب را نوعی اتوبیوگرافی خوانده‌اند و گفته‌اند دولت آبادی به نوعی درباره خود سخن گفته است و برخی دیگر معتقدند صرفاً چند شخصیت جدید خلق شده‌اند که به سبب خلق و خوی عرفانی‌ و خاص‌شان خود نویسنده را به ذهن ما می‌آورند. این شخصیت‌ها چه کسانی هستند؟

شخصیت‌های خاص

«کریما»، «ملک پروان» و «مردی»، آدم‌های کتاب جدید دولت آبادی هستند. کریما به دنبال یک گمشده است و در این مسیر به دو نفر دیگر به نام‌های ملک پروان و مردی بر می‌خورد که آنها هم همچون خود او گمشده ای دارند و روزگار سرگشته و حیرانی را می‌گذرانند.

شخصیت نخست این کتاب یک پدر پا به سن گذاشته است و شاید برای همین است که عده‌ای می‌گویند دولت آبادی خودش را نوشته است.

رازآلودگی و ابهام، ایده‌ی نویسنده برای پرداخت و جذب مخاطب بوده است و کشف آنچه که نمی‌دانی و تنها سرخط‌هایی از آن به دست آورده‌ای تو را به بیشتر خواندن ترغیب می‌کند.

با این حال، اهالی کتاب معتقدند اگر تا کنون هیچ کتابی از دولت آبادی نخوانده‌اید، «اسب ها اسب ها از کنار یکدیگر» اصلا شروع خوبی به حساب نمی‌آید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.