×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

رشد دانشکده علوم پزشکی آبادان در حوزه های آموزش، پژوهش و شاخصهای مختلف

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از رشد این دانشکده در میان دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در حوزه های آموزش، پژوهش و ارتقای شاخص‌های مختلف خبر داد.

شکراله سلمان‌زاده در گفتگو با خبرنگار آریا در آبادان اظهار کرد: در ماه‌های گذشته در حوزه‌های آموزش اقدامات بزرگی در دانشکده علوم پزشکی آبادان صورت گرفته است که اخذ مجوز دانشکده پزشکی یکی از آنها بوده است.

وی با اشاره به قطعی شدن مجوز بیمارستان‌های آموزشی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: صدور مجوز فنی و حرفه‌ای ۳ساله دانشکده، دریافت مجوز امتحان صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی و اعتباربخشی موسسه‌ای به مدت ۲سال، اخذ مجوز آزمایشگاه بهداشت حرفه‌ای سطح ۳(در قالب ارتباط با صنعت) که تنها ۵دانشگاه آن را دارند از دیگر اقدامات جدید این دانشکده به شمار می‌‎روند.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از رشد اچ ایندکس (ثبت مقالات علمی در سایت‌های معتبر علمی) دانشکده در علم‌سنجی از ۱۶ به ۲۸، افزایش رشد مقالات بین‌المللی، میزبانی از رویداد علمی یوسرن و جذب دانشجوی بین‌المللی  به عنوان دیگر دلایل رشد صعودی دانشکده علوم پزشکی آبادان در ابعاد مختلف نام برد.

سلمان زاده تصریح کرد: در سال ۹۸ برای نخستین بار فعالیت‌های فناورانه دانشکده علوم پزشکی آبادان مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفت و این اتفاق در حالی رخ داد که بسیاری از دانشگاه‌ها یا دانشکده‌های علوم پزشکی کشور با عدم تایید روبرو شدند.

وی یادآور شد: در بحث وبومتریک با توجه به‌روزرسانی وب‌سایت، پورتال‌‌ها و زیرساخت‌ها بعضی اتفاقات در این حوزه اجتناب‌ناپذیر است همچنین طرح سرواپیدمیولوژی نیز از ابتدای شهریورماه سالجاری آغاز شده و رتبه‌بندی آن نیز به صورت روزانه تغییر می‌کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار گرفتن این دانشکده در رتبه‌های پایین را به منزله ضعف این دانشکده نداست و گفت: در تلاشیم تا در روزهای آتی با ارتقاء وضعیت همچون دیگر مواردف در این باره نیز در جایگاه‌های بالا در سطح کشور قرار بگیریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.