×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

۵۰ میلیون یورو از اعتبارات ارزی “توسعه شبکه فاضلاب اهواز” تا پایان سال محقق می‌شود

مجتبی یوسفی در این زمینه اظهار داشت: استان خوزستان و به‌ویژه شهرهای اهواز، کوت عبدالله و باوی در زمینه شبکه فاضلاب مشکلات زیادی دارند چراکه شهرداری و سازمان آب و فاضلاب خوزستان در زمینه احداث شبکه‌های سطحی و توسعه فاضلاب عملکرد مناسبی نداشتند.

وی به تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیون یورو از سوی مقام معظم رهبری برای توسعه شبکه فاضلاب خوزستان افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته نیمی از این اعتبار امسال پرداخت می‌شود.

وی به جزئیات این اختصاص اعتبار اشاره و بیان کرد: در زمینه این اختصاص یک اختلاف در تبدیل یورو به ریال وجود داشت که مرتفع شد. دولت بنا داشت این اعتبار یورویی را با یورو ۱۵ هزار تومان به ریال تبدیل کند که این اجازه را ندادیم. یورو اکنون بین ۲۰ تا۲۵ هزار تومان است و این اختلاف بین دو تبدیل به ریال نزدیک ۴۰۰میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: در زمینه توسعه شهر کوت عبدالله، حل مشکل آبفای این شهر به طور ویژه پیگیری شد و نزدیک به ۵ میلیارد تومان اعتبار جداگانه دریافت کردیم.

این نماینده مجلس با اشاره به افزایش دوبرابری ظرفیت آب تصفیه خانه شهر کوت عبدالله گفت: پس از ۱۰سال حوضچه‌های آب شرب کوت‌عبدالله لایروبی و لجن و املاح از ته این حوضچه‌ها جمع‌آوری شد. همچنین با تقویت فیلتراسیون تصفیه خانه این شهر، توانستیم کیفیت آب شرب کوت عبدالله را افزایش دهیم.

تسنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.