×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

آغاز برداشت نیشکر در کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر

دکتر عبدعلی ناصری با بیان این مطلب اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال برداشت نیشکر از سطح ۶۲ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی قابل برداشت به پنج و نیم میلیون تن نیشکر و استحصال شکر در حدود ۶۰۰ هزار تن برسد که این میزان در مقایسه با تولید دو سال گذشته حدود ۲ برابر است.

وی ادامه داد: با توجه به مدیریت مناسب مزرعه و در سایه همت جهادگونه پرسنل و مدیران شرکت، گیاه نیشکر از منظر کیفی و کمی رشد مناسبی داشته و پیش‌بینی می شود از هر هکتار سطح سبز نیشکر حدود ۹۰ تن نیشکر برداشت شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افق تولید نیشکر در این شرکت در سال ۱۴۰۰ را رسیدن به هفت میلیون تن و تولید شکر را در این شرکت به ۷۰۰ هزار تن بیان کرد.

ناصری تصریح کرد: امسال ۱۶ هزار و۵۸۰ هکتار زمین پس از آماده‌سازی زیرکشت رفت و سال آینده زمین‌های زیرکشت امسال به ثمر رسیده و در چرخه تولید شکر قرار می‌گیرد و احتمال تولید ۷۰۰ هزار تن شکر در سال ۱۴۰۰ محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه آسیب های ناشی از سیلاب و خشکسالی به اراضی نیشکر بازسازی شده است، گفت: با وقوع خشکسالی و سیلاب بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی نیشکر دچار آسیب جدی شد و با وجود چنین خسارتی با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تلاش پرسنل، اقدامی جهادی در توسعه نیشکر انجام شد و موفق شدیم علاوه بر بازسازی اراضی، رکورد تاریخی کشت بیش از ۲۲ هزار هکتار نیشکر را در سال گذشته ثبت کنیم و با کشت امسال، همه خسارت های ناشی از سیلاب و خشکسالی به اراضی نیشکر جبران شد.

گفتنی است عملیات برداشت نیشکر هر ساله از اواخر مهرماه آغاز و تا فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت. این عملیات بزرگترین عملیات متمرکز برداشت در بخش کشاورزی کشور است که ۱۰۰ درصد به شکل مکانیزه و با دستگاه‌های برداشت نیشکر به نام “هاروستر” انجام می‌شود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.