×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

آغاز عملیات مقره شویی شبکه برق اهواز

حسن کریمی در این زمینه گفت:عملیات مقره شویی شبکه برق اهواز پیش از شروع فصل بارندگی با استفاده از آب مقطر بر روی خطوط برق دار انجام می‌شود تا از خاموشی‌های غیربرنامه‌ای جلوگیری شود.
وی اظهار داشت:پس از فصل تابستان و با توجه شرایط جوی حاکم بر منطقه و نشست آلاینده‌ها روی شبکه، ضرورت داشت به شکل گسترده کار شست‌و شوی تجهیزات برق در راستای پایدارسازی هرچه بیشتر خطوط ، پیش از نخستین بارندگی با استفاده از تجهیزات پیشرفته ، بدون اعمال خاموشی انجام شود.
کریمی افزود: پیش از شروع عملیات مقره شویی طبق برنامه ریزی‌های انجام شده دریک تمرین ضربتی توسط ماشین آلات ویژه، اقدام به شست‌و شوی تجهیزات منصوبه خروجی‌های ایستگاه‌های برق در سطح کلانشهر اهواز شد تا نیروهای عمل کننده با اشراف بیشتری اقدام به تنظیف مقره‌های برق کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: حدود ۱۰ هزار کیلومتر طول شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و بیش از ۱۴هزار و ۵۰۰ ترانس تغذیه‌کننده برق مشترکان روی خطوط در کلانشهر اهواز نصب است که باید تا قبل از نخستین بارندگی توسط گروه‌های ویژه مقره شویی پاکسازی شوند.
وی خاطر نشان کرد:به منظوررفاه حال شهروندان وجلوگیری از اخلال در بازار، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده معابر پرتراکم در روزهای تعطیل انجام خواهد شد که امروز (جمعه)عملیات مقره شویی با بهره گیری از سه دستگاه خودروی مقره شوی ۱۰ هزار لیتری و۶ دستگاه خودروی مقره شوی پنج هزار لیتری از میدان چمران انتهای کیانپارس عملیات شست‌و شوی خطوط آغاز و تا امانیه میدان راه آهن، میدان ساعت و در ادامه به طرف میدان دانشگاه و بلوار اصلی گلستان تا میدان کارگر ادامه یافت.
کریمی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده روزانه ۵۰ هزار لیتر آب مقطر برای شست‌وشوی طول خطوط فشار متوسط، توسط خودروهای پیشرفته مقره شو از نیروگاه رامین اهواز بارگیری و برای اجرای عملیات به محل‌های تعیین شده برای انجام عملیات اعزام می‌شوند.
وی افزود: انجام این عملیات در راستای حفظ و پایداری هرچه بیشتر شبکه و جلوگیری از قطع برق احتمالی ناشی از وجود آلاینده‌ها روی خطوط, و همچنین رفاه حال شهروندان کلانشهراهواز برنامه ریزی و انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا هشتم بهمن سال ۱۳۹۵ وقوع توفان گرد و خاک همراه با بارندگی سبب آلودگی همه شبکه برق و از بین رفتن تجهیزات عایقی شبکه و متعاقب آن وقوع مه غلیظ صبحگاهی در بامداد نهم بهمن سبب قطع سراسری برق کلانشهر اهواز و بروز مشکلات و چالش‌های شدید در زندگی عادی مردم شد.
اختلال و قطعی شبکه برق اهواز تا ۴۸ساعت ادامه داشت و گروه‌های مختلف عملیاتی برق از سراسر کشور برای اجرای طرح ضربتی عملیات شست وشوی مقره‌های برق و تجهیزات عایقی شبکه توزیع برق کلانشهر اهواز به این منطقه عزیمت کردند.

ایرنا

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.