×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

فولاد اکسین در تحقق تولید داخل خوش درخشید

سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان و نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه، کارون،  با حضور مدیرعامل، و اعضای هیئت مدیره و جمعی از مدیران داخلی فولاد اکسین از خط تولید این شرکت بازدید کرد.

در ابتدای این جلسه ابراهیمی مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان به ارائه گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای این شرکت و برنامه های پیش رو پرداخت و گفت : در سال ۹۸ توانستیم به همت وتلاش جوانان شرکت در تولید به تناژ معادل ۷۲۰ هزار تن دست یابیم و رکورد تولید را پس از ۱۰ سال تغییر دهیم در حالی که ظرفیت اسمی این کارخانه ۷۰۰ هزار تن است.
وی افزود: از کارهای مهم و ماندگار فولاد اکسین در یکسال و نیم گذشته تامین ورقهای خاص پروژه نفت و گاز گوره به جاسک و همچنین آزمایشگاه خوردگی که بزرگترین آزمایشگاه فولادی در خاورمیانه است بوده که توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی با یک دهم هزینه سازنده خارجی و با استانداردهای بروز ساخته شد.
ابراهیمی تصریح کرد: از انتهای سال ۹۸ تا به امروز مواد اولیه تمام گریدهای محصولات را از فولاد خوزستان خریداری و گریدهای دیگری را که آن شرکت توان تولیدش نداشت را از فولاد مبارکه و هرمزگان تهیه کردیم.
ایشان ادامه داد : در سال ۱۳۹۸ با همراهی فولاد خوزستان میزان صادرات را به ۵۱ هزار تن رساندیم که حدود ۲۱ میلیون یورو ارز آوری برای کشور به همراه داشت ولی متاسفانه با عدم تمدید مجوز صادرات توسط وزارت صمت میزان صادرات به صفر رسید. بعلاوه در بحث مسئولیت های اجتماعی هم در سال ۱۳۹۸ افتخار برپایی موکب عزاداران اربعین را داشتیم و با شروع بیماری کرونا توزیع بسته های غذایی را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرعامل شرکت در ادامه صحبتهای خود به اهمیت طرح فولاد سازی این شرکت اشاره کرد و گفت: در ادامه روند رشد تولید شرکت طرح فولاد سازی بسیار موثر است و از شما تقاضای همراهی در این مسیر را داریم.
وی اظهار کرد: در حال حاضر اسلب مورد نیاز برای ورق های API در کشور فقط در شرکت فولاد مبارکه تولید میشود که این شرکت اقدام به کلنگ زنی پروژه نورد گرم ورق های عریض کرد و در صورت بهره برداری از آن قطعا اسلب های تولیدی فولاد مبارکه برای پروژه نورد این شرکت استفاده خواهد شد و در چند سال آینده ، ما تناژ قابل توجهی از اسلب را از دست خواهیم داد و متعاقب آن ۶۰ تا ۷۰ درصد سبد محصول خود را از دست می دهیم.

در صورت همراهی مسئولان پروژه فولادسازی آبان امسال شروع خواهد شد 

ابراهیمی تاکید کرد: ۱۰ سال است که پروژه فولاد سازی شرکت فولاد اکسین خوزستان کلید خورده و پیش پرداخت آن پرداخت شده و با توجه به تحریم ها روند پروژه متاسفانه ادامه پیدا نکرد و اگر این پروژه به سرانجام نرسد و یا با تاخیر انجام شود قطعا برای فولاد اکسین چالش جدی بوجود خواهد آمد و وضعیت شرکت به روند سالهای گذشته دچار خواهد شد چنانچه پروژه فولاد سازی راه اندازی و به بهره برداری برسد نزدیک به ۵۰ درصد به ظرفیت تولید این کارخانه افزوده خواهد شد. انتظار این را داریم که با همراهی مسئولان استانی و ملی این پروژه پس از آبان ماه شروع به کار کند.

در ادامه این جلسه سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به اینکه تولید یک مسئله محوری ست گفت: یکی از دلایل بازدید های ما از شرکت های صنعتی تشکر از زحمات دست اندرکاران است از این رو ضمن تشکر از مدیران عامل سابق شرکت و مدیران حاضر امیدواریم که آینده بهتری را برای این شرکت شاهد باشیم. با توجه به اینکه ما خوزستان را با همه داشته هایی که دارد می بینیم، باید کمک کنیم تا این قطب صنعتی به جایگاه واقعی خود برسد. در این مدت که مقام معظم بر مسئله تولید داخل تاکید دارند، یکی از مراکزی که خوش درخشید فولاد اکسین خوزستان است.

قول مساعد وزیرصمت برای رفع موانع صادرات فولاد
وی بیان کرد: در دیداری که با سرپرست جدید وزارت صمت داشتیم برداشتن موانع صادرات فولاد موضوع مهمی بود که ایشان قول مساعدی برای رفع این موانع و از سرگیری صادرات فولاد اکسین دادند. که این مسائل را در سفر آتی ایشان به استان پیگیری خواهیم کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود : نکته ای که در فولاد اکسین به چشم میخورد سن جوان کارکنان می باشد که از مدیرعامل جوان شرکت تا پرسنل تولیدی همگی در سن سی تا چهل سالگی هستند که گل عمر انسان است. امیدواریم که حضور جوانان استان را هم در مراکز صنعتی شاهد باشیم. تاکید ما بر وجود نیروهای بومی در تمام سطوح مدیریتی استان ضرورت کادر سازی برای استان و دلیل پیگیری ما بر وجود مدیران بومی در استان و مراکز صنعتی پر کردن این خلاءهاست. به سخن دیگر اصراری بر وجود نیروهای بومی در رأس سازمان ها نیست ولی انتظار میرود در بدنه سازمان ها از نیروهای جوان بومی استفاده شود چرا که مطالبه به حق مردم استان است.
وی در پایان گفت: ان شالله بتوانیم روز به روز شاهد پیشرفت صنعت کشور، استان و به خصوص شرکت موفق فولاد اکسین خوزستان باشیم و همه ما در هر جایگاهی که قرار داریم بتوانیم همدلی و همراهی خود در این مسیر پربرکت را داشته باشیم.

 

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.