×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

میزان استفاده از ماسک در خوزستان به زیر ۵۰ درصد رسیده است

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: میزان استفاده از ماسک به طور متوسط در خوزستان به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

دکتر سید محمد علوی در این خصوص بیان کرد: میزان رعایت این پروتکل بهداشتی در برخی مکان‌ها مطلوب گزارش شده به عنوان مثال در برخی بانک‌ها بالای ۹۵ درصد  و در برخی دیگر پایین است.

وی افزود: در برخی از بانک‌ها که با پلاستیک  حفاظی بین کارمندان و مردم ایجاد می‌شود ممکن است در قسمت کارمندان استفاده از ماسک و فاصله گذاری به خوبی اعمال شود اما در قسمت مراجعان پروتکل‌ها رعایت نمی شود.

علوی با تاکید بر اینکه میزان استفاده از ماسک کمتر از ۹۵ درصد نامطلوب است ادامه داد: میزان رعایت این پروتکل بهداشتی در برخی مکان‌ها از جمله نانوایی‌ها، پاساژها و بازارچه‌های حاشیه شهرها پایین است و هنوز خود را اصلاح نکرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: گروهی از مردم به شدت پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند به گونه ای که مدت هاست از خانه خارج نشده اند اما برخی از مردم اصلا اعتقادی ندارند و حتی به جامعه دهن کجی کرده و پاسخ های زشت و توهین آمیزی می‌دهند که دولت و نیروی انتظامی باید با آنها برخورد کند.

وی اضافه کرد: فرهنگ سازی با اعمال قانون است و تنها با تذکر شفاهی در هیچ کشوری کارساز نیست؛ در حال حاضر تعیین جریمه برای افرادی که ماسک نمی‌زنند در تهران اعمال شده و امید است در همه جای کشور صورت گیرد.

علوی گفت: آخرین وضعیت میزان استفاده از ماسک در آخر هفته از مردم، ادارات، بازارچه ها و پاساژها و شهرستان ها جمع آوری و جمع بندی می شود و میانگین در ستاد مدیریت کرونای استان اعلام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روز شنبه گذشته در ستاد مدیریت بیماری کرونای خوزستان اعلام کرد: حدود ۸۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری  هستند که از این تعداد ۲۳۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و مابقی در بخش‌های عادی در حال مداوا هستند، در پیک دوم بیماری بیشترین رکورد بیماران بستری در حدود ۱۱۰  بیمار ثبت شد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان افزود: آمار جانباختگان کرونا در خوزستان همچنان تک رقمی است  اما هر چه تعداد بیماران بالاتر رود ۲ هفته بعد تعداد بیماران مراقبت ویژه و متعاقب آن  تعداد جانباختگان افزایش می‌یابد.

به گفته رییس مرکز بهداشت خوزستان، در حال حاضر بیمارستان‌های رازی، سینا، گلستان، تامین اجتماعی، امیرالمومنین، فاطمه الزهرا و ارتش درگیر در حال حاضر جوابگو هستند اما ما نگران آینده هستیم.

سید محمد علوی افزود: اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد و تمام بیمارستان‌ها نیز بسیج شوند تاب آوری پذیرش این حجم از بیمار را ندارند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.