×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

پرداخت تسهیلات بانکی به بیش از ۳۹۰۰ طرح اشتغال روستایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از پرداخت تسهیلات بانکی به ۳ هزار و ۹۴۰ طرح اشتغال روستایی در خوزستان خبر داد.

ارسلان غمگین در حاشیه دومین جلسه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان در جمع خبرنگاران، با اشاره به مانده اعتبار و پرداخت تسهیلات طرح‌های اشتغال روستایی، اظهار کرد: چهار بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در مجموع تاکنون ۵ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی به منظور پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی را در پنج مرحله دریافت کرده‌اند.

وی افزود: از ۱۰ هزار و ۱۰۵ طرح ارسالی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات، ۴ هزار و ۱۸۰ طرح تصویب شده است و از این تعداد به ۳ هزار و ۹۴۰ طرح، تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص عدم تخصیص تسهیلات به برخی از طرح‌های اشتغال روستایی تصریح کرد: برخی از طرح‌ها مطابق دستورالعمل اشتغال روستایی نمی‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند و از این رو تسهیلاتی به آن‌ها پرداخت نشده است.

غمگین در خصوص عملکرد کمیته نظارت استان خوزستان در سه سال اخیر بیان کرد: در کمیته نظارت تاکنون عملکرد ۱۹ شهرستان مجددا مورد بررسی قرار گرفته است و بر اساس شیوه‌نامه مواجهه با مصادیق مغایر با تعهدات متقاضیان، طرح‌های غیرفعال جهت استرداد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی افزود: در سال ۹۷، از ۶۶۲ طرح به صورت میدانی بازدید شده است. در سال ۹۸ نیز از ۱۸۶ طرح و در سال ۹۹ نیز از ۱۳۸ طرح تاکنون به صورت میدانی بازدید شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: تاکنون ۳۱ طرح با اعتبار ۱۱۸ میلیارد ریال به طور کامل استرداد شده‌ و به ۱۰۱ طرح جهت جلوگیری از انحراف تذکر داده شده است. ۱۹۶ طرح نیز جهت استرداد به بانک معرفی شده‌اند.

غمگین با اشاره به شرایط خاص به وجود آمده با شیوع کرونا و نوسانات شدید قیمت‌ها، گفت: بسیاری از واحدهای برخوردار از این تسهیلات به ویژه تولیدکنندگان پوشاک، تعطیل و نیمه‌تعطیل هستند و این مساله، کار نظارت و تصمیم‌گیری را برای کمیته نظارت سخت کرده است که باید برای این مساله نیز تصمیم‌گیری شود.

ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.