×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

تحمل آلودگی اخیر اهواز برای مردم سخت است

نماینده اهواز با اشاره به آلودگی دو هفته اخیر هوای اهواز و تاثیر آتش‌سوزی‌های سایت دفع پسماند صفیره در این آلودگی گفت: اولویت شهرداری اهواز باید جلوگیری از آتش‌سوزی سایت صفیره باشد

مجتبی یوسفی اظهار کرد: آلودگی‌ هفته‌های اخیر اهواز مردم را آزار داده است؛ میزان آلودگی به گونه‌ای بود که تحمل آن برای مردم سخت شده بود.

وی افزود: از گذشته به دلیل صنعتی بودن خوزستان، شاهد آلودگی‌های صنعتی بوده‌ایم اما در دو هفته گذشته به دلیل برداشت نیشکر و سوزاندن مزارع، آلودگی‌ها تشدید شد. کارهایی که انجام می‌شود باید با اولویت سلامت مردم باشد، بنابراین نیشکر باید برداشت سبز را افزایش دهد و این موضوع مطالبه ما است.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی‌ ناشی از آتش‌سوزی سایت صفیره و عدم دفع مناسب پسماند و مطرح شدن موضوع تامین اعتبار برای حل مشکل این سایت، بیان کرد: در بحث سایت صفیره هم باید اولویت‌ سلامت مردم باشد که این موضوع در بودجه سنواتی شورای شهر مصوب شده است. قبلا هم هزینه‌هایی در این زمینه صرف شده است. ابتدا باید پاسخ داده شود هزینه‌های گذشته چه شد؟ شهرداری باید اولویت‌بندی کند و از آتش‌سوزی جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه در گذشته سلول‌های دفع پسماند استاندارد بودند و گازها دفع می‌شد، گفت: اکنون روستاهای اطراف سایت صفیره، بخش غیزانیه و اهواز از این وضعیت سایت صفیره تهدیدپذیر هستند. چه اولویتی بیشتر از رفع این مشکل است که می‌گوییم دستگاه‌های دیگر باید کمک کنند؟

یوسفی افزود: در زمینه اعتبارات در کمیسیون برنامه و بودجه مصوب شد که ۳۵ درصد از منابع اعتبارات شهرداری که کاهش یافته بود، دوباره برگردد و در حال پیگیری این موضوعات هستیم. جلسه‌ای با معاون عمرانی وزارت کشور داشتیم و بحث‌های اعتباری در حال پیگیری است تا در بودجه سال آینده به همه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمک شود.

وی تصریح کرد: این موارد دلیل نمی‌شود که شهرداری بگوید اولویت چیز دیگری است و ادارات دیگر باید کمک کنند. جلسه‌ای با وزیر نفت در خصوص پرداخت حق آلایندگی نیز داشتیم و در حال پیگیری هستیم اما اکنون اولویت شهرداری اهواز باید جلوگیری از آتش‌سوزی سایت صفیره باشد و ضرورت امروز مردم این موضوع است.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نباید اجازه داده شود مشکلی مانند آلایندگی برای مردم رخ دهد و بعد مشکلات با سخنرانی حل شوند.

یوسفی با اشاره به استفاده از ظرفیت نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: در زمینه هزینه‌کرد اعتبار برای مهار ریزگردها در چهار سال گذشته ورود کردیم و تحقیق و تفحص را مطرح کردیم تا مشخص شود هزینه‌کرد این منابع اعتباری چگونه بوده است. از ظرفیت ملی برای حل مشکلات خوزستان استفاده کردیم و همان‌گونه که نگاه به خوزستان ملی است باید نگاه به حل مشکلات این استان نیز ملی باشد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: پیگیری بحث اعتبارات، نافی نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها نیست و به دستگاه‌ها تذکر می‌دهیم. در عملکرد و اولویت‌ها باید تجدیدنظر شود و برای دریافت حق مردم با کسی تعارفی نداریم. اگر ببینیم اولویت‌بندی‌ها به سمت خطا می‌رود، تذکر خواهیم داد.

ایسنا

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.