×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

آغاز مجدد صادرات آبزیان پرورشی از خوزستان به عراق

نماینده اتاق بازرگانی اهواز در مرز تجاری چذابه با بیان اینکه صادرات آبزیان پرورشی خوزستان از مرز‌های شلمچه و چذابه از یک سال پیش تاکنون ممنوع بود، افزود: رایزنی‌های با کشور عراق برای صادرات محصولات از هفته آینده انجام شده است.

وی افزود: آبزی پروران به ناچار با هزینه‌های زیاد، ماهی‌های پرورشی خود که مشتری‌های زیادی در عراق دارند را از مرز‌های پرویزخان و خسروی در کرمانشاه و مرز تجاری باشماق در استان کردستان طی این مدت به این کشور صادر کردند.

موسوی با بیان اینکه ماهی پرورشی صادراتی خوزستان از مرز‌های کرمانشاه و کردستان به استان‌های جنوبی عراق از جمله؛ استان‌های بصره و میسان انتقال می‌یافت و بسیاری از شهروندان عراقی از این وضعیت ناخرسند بودند، تصریح کرد: هم اکنون تجار عراقی در حال توافق نهایی با دولت این کشور برای واردات ماهی پرورشی از مرز‌های چذابه و شلمچه هستند.

نماینده اتاق بازرگانی اهواز در مرز تجاری چذابه با اشاره به اینکه تولید آبزی پرورشی در خوزستان در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد، بیان داشت: با از سرگیری صادرات آبزیان پرورشی از مرز‌های شلمچه و چذابه، صنعت آبزی پروری در استان به سوددهی بهتری دست خواهد یافت و جایگاه خود را در بازار عراق مستحکم‌تر خواهد کرد.

وی یکی از دلایل توقف صادرات ماهی پرورشی از خوزستان به عراق از مرز‌های تجاری و دریایی خوزستان را قوانین دست و پاگیر و دوگانگی این قوانین عنوان و ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته صادرات آبزیان پرورشی از استان به عراق از مرز‌های تجاری خوزستان از سرگرفته شود و صنعت آبزی پروری به بالندگی و توسعه خود ادامه دهد.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.