×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

تامین آرد مورد نیاز برای نانوایی‌های خوزستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به تخلفات برخی نانوایی‌ها در فروش آرد سهمیه‌ای به نانوایان آزادپز گفت: آنچه موجب شده که سودجویان و اخلالگران اقتصادی از این فضا سوءاستفاده کنند، شکاف بین قیمت آرد دولتی و آرد آزاد است.

امید جهان‌نژادیان در خصوص آخرین وضعیت ذخایر گندم در خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر در مراکز ذخیره‌سازی گندم خوزستان بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم داخلی و ۳۵۰ هزار تن گندم وارداتی وجود دارد و این میزان ذخیره‌سازی نسبت به ۵ سال گذشته در شرایط بهتری است.

وی افزود: دغدغه‌ای در خصوص تامین گندم و آرد مورد نیاز خوزستان وجود ندارد و نیاز واقعی به کالای استراتژیک گندم، به خوبی تامین می‌شود. ۳۵۰۰ واحد نانوایی فعال در استان خوزستان به واسطه ۱۵ کارخانه تولید آرد، ماهانه ۴۲ هزار تن آرد استحصالی از گندم موجود در خوزستان را از طریق شبکه حمل و نقل طی سه نوبت در هر ماه دریافت می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به تخلفاتی که برخی از نانوایی‌ها در بحث فروش آرد سهمیه‌ای خود به نانوایان آزادپز انجام می‌دهند، تصریح کرد: دولت گندم را با احتساب هزینه‌های جانبی با بهای تمام‌شده هر کیلوگرم حدود ۳ هزار تومان به صورت کامل تامین و با قیمت ۶۶۵ تومان برای تولید آرد در اختیار کارخانجات قرار می‌دهد اما آنچه موجب شده که سودجویان و اخلالگران اقتصادی از این فضا سوءاستفاده کنند، شکاف بین قیمت آرد دولتی و آرد آزاد است.

وی افزود: نان مانند روال گذشته تهیه و توزیع می‌شود و با ایجاد اکیپ‌های بازرسی از سوی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی، سازمان صمت، اتحادیه نانوایان و فرمانداری‌ها کیفیت نان، مورد رسیدگی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

جهان‌نژادیان گفت: خوزستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور، با تولید بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تنی گندم، تامین نان ۱۵ میلیون نفر از مردم کشور را به عهده دارد.

ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.