×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

پیشتازی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در فرآیندهای راهبردی و دستاوردهای تولید بار اول

وی درخصوص گستردگی حوزه فعالیت این شرکت، عنوان کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، بیش از ۷۲۰ حلقه چاه تولیدی پیرامون شهر اهواز و شهرهای کارون، باوی، منطقه غیزانیه و منصوری در نزدیکی شادگان را تحت راهبری دارد.

 

حوزه تولید

مهندس شهروئی با اشاره به برنامه‌های افزایش تولید ابلاغی از طرف شرکت ملی نفت ایران، اظهار داشت که طی سال ۱۴۰۲ با انجام فعالیت های مستمر در سه بخش چاه های توسعه‌ای، تعمیری و ترمیمی، بیش از ۲۲۹ هزار بشکه نفت در روز افزایش تولید حاصل گردیده است که ۱۹۷ درصد این افزایش تولید مربوط به انجام فعالیت برروی چاه‌های ترمیمی بوده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۵ درصد از افزایش تولید در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مرهون تلاش‎های همکاران در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون است گفت: بدین معنا که بیش از ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار بشکه در روز از افزایش تولید حاصله در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب توسط این شرکت محقق شده است.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز کارون به معضلات و مشکلات موجود در مسیر تولید اشاره داشت و خاطرنشان کرد: تحقق برنامه تولید با توجه به عقب ماندگی‌ها و مشکلاتی که در زمینه تعمیرات اساسی و زیرساخت وجود داشت، کار بسیار دشواری بود؛ لیکن در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون به همت همکاران، همراهی مهندس دانشی مدیر عامل محترم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مدیریت‌های ستادی الحمدا… توانستیم در این شرکت رکورد چشمگیری در زمینه تولید به ثبت برسانیم.

 

 

اجرای پروژه ها و تولید بار اول و همکاری با دانش بنیان ها

 

مدیر عامل شرکت نفت و گاز کارون بیان کرد: با همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان، ٢ قرارداد ارزشمند در زمینه تولید بار اول مربوط به پمپپ‌های چندفازی و مبدل حرارتی منصوری منعقد شد؛ همچنین جلسات و هماهنگی‌های بسیار خوبی با پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، دانشگاه‎ها و مراکز علمی در جهت علمی‌سازی فعالیت‎های این شرکت برگزار گردید.

شهروئی از اجرای ٧٠ پروژه عمده و دستورکاری در سه سال اخیر خبر داد و عنوان کرد: شرح نیازهای خوبی در این مدت پیگیری شد که در این مسیر همراهی و حمایت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی نفت ایران بسیار موثر بوده است.

 

 

اقدامات فنی و مهندسی

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تحقق اهداف تولیدی و افزایش حجم فعالیت‌های این شرکت «رسیدن از ۵٠٠ هزار بشکه نفت تولیدی به حدود یک میلیون بشکه در روز» تلاش مضاعفی را از سوی همکاران می‎طلبید، برهمین اساس میزان بازرسی و پایش‌ها افزایش دو برابری یافت.

 

مهندس شهروئی به اجرای ٣۵ اصلاحیه فرآورشی در کارخانه‌های به منظور تحقق برنامه تولید اشاره کرد و ابراز داشت: این اصلاحیه‌ها در راستای تغییرات فرآیندی مرتبط با افزایش تولید جهت تحقق سریعتر برنامه تولید انجام شده‎اند؛ همچنین راه‌اندازی ۱۷ ایستگاه حفاظت کاتدی مرتبط با خطوط لوله در این شرکت به انجام رسید و ضخامت سنجی ١ میلیون و ۷۰۰ هزار دسی متر مربع خطوط لوله صورت پذیرفت.

 

وی به سایر اقدامات اجرا شده در راستای تحقق اهداف تولیدی این شرکت اشاره کرد و گفت: ارزیابی پوشش ۳۷۰ کیلومتر خطوط لوله اصلی در شرکت کارون انجام شد و کار تعمیرات اساسی ٢۵٠ تجهیز ثابت و دوار صورت گرفت.

 

 

 

حوزه HSE و محیط زیست

 

مدیر عامل شرکت نفت و گاز کارون، اجرای اقدامات شایسته در بخش ایمنی و بهداشت محیط زیست را لازمه فعالیت هر شرکت دانست و تصریح کرد: در شرکت بهره‏برداری نفت و گاز کارون ۲۳۰ مورد بازرسی ایمنی انجام شد؛ این رقم در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

شهروئی اظهار کرد: در شرکت بهره‏برداری نفت و گاز کارون به وسیله دستگاه فرآورش سیار از سوزانده شدن حدود ۱۲۰ هزار بشکه نفت گودال‌های سوخت جلوگیری شد .

مدیر عامل شرکت نفت و گاز کارون از تکمیل و تجهیز ۶ درمانگاه صنعتی در تأسیسات کریت کمپ، آب تیمور، منصوری، اهواز ٣ و اهواز ۴ خبر داد و تصریح کرد: این درمانگاه‎ها وظیفه ارائه خدمات درمانی به همکاران عملیاتی مستقر در تاسیسات را برعهده دارند در مدت اخیر طی هماهنگی‌هایی که با بهداشت و درمان صورت گرفت، تجهیزات و ملزومات لازم این درمانگاه‎ها نوسازی شد و هم اکنون شرایط بسیار خوبی دارند؛ همچنین بنا بر تأکیدات صورت گرفته استفاده از هر ۶ درمانگاه عملیاتی شرکت نفت و گاز کارون برای بیماران مراجعه کننده از روستاها و محیط‌های پیرامونی آزاد بوده و به ساکنین مناطق همجوار تاسیسات نیز خدمات درمانی و دارویی ارائه می‎نمایند.

شهروئی به اجرای آموزش‎های تخصصی و HSE در این شرکت اشاره کرد و ادامه داد: اجرای آموزش‌های HSE و تخصصی در این شرکت مورد تاکید بسیار است برهمین اساس همکاران در مدیریت منابع انسانی این مسئله را با جدیت پیگیری می‌کنند، افزون بر آن آموزش‌های ایمنی و کارگاهی حدود ۲۷۱۵۸ نفر/ ساعت آموزشی در تأسیسات برگزار می‌شود و گزارش آن به صورت ماهانه به مدیریت ارسال می‎شود.

همچنین در پروژه‌های مرتبط با جمع‌آوری گازهای همراه که توسط ستاد مناطق نفتخیز جنوب در حال پیگیری می‎باشد، اقداماتی جهت اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی و ساماندهی مشعل‌ها در حال انجام است تا گاز سوزی و بدسوزی به حداقل برسد.

وی با اشاره به اقدامات این شرکت در زمینه پاکسازی گودال‌ها جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست پیرامون تأسیسات بیان کرد: تهیه شرح نیاز برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به منظور پاکسازی گودال‌های چاه‌ها انجام شد تا از آلودگی زیست محیطی پیرامون تاسیسات جلوگیری شود؛ همچنین پروژه بازیابی خاک توسط شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون در مجموعه صنعتی اهواز ٢ اجرا و با حضور مدیر کل محیط زیست و مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افتتاح شد.

 

پیشگام در عمل به مسئولیت‏های اجتماعی و توسعه فضای سبز

 

مدیر عامل شرکت نفت و گاز کارون با اشاره به ورود جدی این شرکت به مسئله مسئولیت‎های اجتماعی اظهار داشت: هیچ بودجه مصوبی به منظور هزینه کرد در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون تعلق نمی‌گیرد، اما این شرکت برای کمک به محیط پیرامونی تأسیسات و مناطق کم برخوردار هر چه در توان داشته را به میدان عمل آورده است

شهروئی از اجرای لایروبی کانال‌های کشاورزی برای نخستین بار در تاریخ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون خبر داد و گفت: عدم لایروبی کانال‌های سلمان، نهر مالح و منصوره شادگان مشکلاتی را برای کشاورزان روستاهای همجوار تأسیسات ایجاد کرده بود، که شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با ورود جدی خود در اقدامی بی‌سابقه حدود ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر لایروبی نهرها را اجرا کرد

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از احداث ۵ نهال‎خانه در این شرکت خبر داد و عنوان کرد: این نهال‌خانه‌ها هم‌اکنون در حال بهره‌برداری هستند و حدود ١٠٠ هزار نهال در این نهال‏خانه‌ها برای توسعه فضای سبز تأسیسات و محیط پیرامونی پرورش داده می‌شود.

 

وی افزود: از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته، می‎توان به نهال کاری، ایجاد فضای سبز و جدول‎کاری در ورودی تأسیسات به منظور آراستگی و ایجاد فضایی مناسب و با نشاط برای همکاران عملیات و پشتیبانی اشاره کرد.

شهروئی با اشاره به دیوارکشی ٧ کیلومتری به دور تأسیسات این شرکت جهت جلوگیری از تعرض به اراضی سازمان و کمک به زیباسازی شهری، تصریح کرد: پروژه دیوارکشی اطراف تأسیسات در سال ١۴٠١ و ١۴٠٢ کلید خورد و به اجرا رسید، در قالب این پروژه توانستیم ٧ کیلومتر دیوارکشی را در شهر اهواز و منطقه کریت کمپ به انجام برسانیم، در سال ١۴٠٣ نیز برنامه‌ریزی شد تا حدود ٣٠ تا ۴٠ کیلومتر دیوارکشی پیرامون زمین‎های شرکت صورت گیرد تا در کنار صیانت از اراضی دولتی سهمی در زیباسازی منظره شهری نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به ساماندهی نرم افزارهای انبارداری اظهار کرد: این اقدام با همکاری نهادهای نظارتی صورت گرفت و اکنون سیستم‎های انبارداری در شرکت نفت و گاز کارون ۹۰ درصد مکانیزه شده و تمامی ورود و خروج‎ها بیش از پیش تحت کنترل و سیستمی می‎باشد.

ایشان در پایان ضمن قدردانی از همه همکاران سختکوش و تلاشگر در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بی‌دریغ مدیرعامل محترم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مدیریت‌ها و همکاران محترم ستادی تشکر و قدردانی نمود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.