×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

تا حکومت مستقل فلسطین به پایتختی قدس برپا نشود، صلح نمی کنیم

متن آیات مورد اشاره چنین است:

«ما در آن کتاب به بنی‌اسرائیل خبر دادیم که حتماً شما دو بار در زمین فساد خواهید کرد؛ و بی‌گمان به برترى جویى بزرگی خواهید پرداخت.»

«پس هنگامى که زمانِ وعده نخستین آن دو [برترى جویى] فرا رسد، برخى از بندگان خود را که سخت جنگجویند بر ضدِّ شما برمى‌انگیزیم تا [بر شما چیره شده و براى پیدا کردنتان] درون خانه‌هایتان را جستجو کنند [که هیچ‌کس را باقى نگذارند] و این وعده‌اى انجام شدنى است.»

«سپس پیروزى و تسلّط بر آن‌ها (مخالفین بنی‌اسرائیل) را به شما (بنی‌اسرائیل) باز مى‌گردانیم و شما را به وسیلۀ اموال و پسرانى، یارى مى‌کنیم و [نیز شما را] از حیث تعداد، بیشتر از آن‌ها قرار مى‌دهیم.»

«اگر نیکى کنید به نفع خودتان نیکى کرده‌اید و اگر بدى کنید، باز هم به زیانِ خودتان است و هنگامى که زمان آخرین وعده (هلاکت یهود) فرا رسد، [گروهى را بر ضدّ شما مى‌گماریم] تا صورت‌هایتان را [در اثر رعب و وحشت و فساد] اندوهبار کنند و داخل آن مسجد (مسجد الاقصى) شوند، همان گونه که مرتبۀ نخست داخل آن شدند و بر هر چه [و هرکس که ادعای برتری دارد] دست یافته و به سختى نابود کنند.»

بیانیه+تشکیلات+خودگردان

در متن بیانیه وزارت اوقاف و شئون دینی تشکیلات خودگردان به رهبری محمود عباس به عنوان خطبه نماز جمعه امروز آمده است:

مردم شریف فلسطین به رغم زخم‌ها و سختی‌ها تا زمانی که حکومت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف برپا نشود پرچم سفید (صلح) به احتزاز درنمی‌آورد.

پیام ما به اشغالگران این است که این سرزمین جز جدایی‌ناپذیر ایمان ما است و به هیچ عنوان حاضر به تکرار معاهده ۱۹۴۸ (تشکیل اسرائیل) نیستیم و در این زمین می‌مانیم تا انشاالله پیروزی نصیب شود.

به شهروندان فلسطینی توصیه می‌کنیم مواظب شهرک‌نشنیان دیوانه باشند، بخصوص در مناطق دور از جمعیت.

این حدیث نبوی نیز در قسمت پایانی بیانیه آمده است: تا زمانى که مسلمانان با یهودیان قتال نکنند و قتل به جاى نرسد، که مسلمانان یهودیان را بکشند و آنان ناچار در پشت سنگ‌ها و درخت‌ها پنهان نشوند، قیامت برپا نگردد درختان و سنگ‌ها مى‌گویند: اى مسلمان این یهود در پشت من است بیا آن را بکش! مگر درخت غرقد، که درخت یهودیان مى‌باشد چنین نگوید.

یادآور می شود، تشکیلات خودگردان فلسطین نهاد فلسطینی به رسمیت شناخته شده توسط سازمان ملل است که در کرانه باختری رود اردن مستقر است و طی دهه‌های اخیر موضع محافظه‌کارانه‌ای نسبت به اسرائیل داشته و در پیروی از همسایگان عرب مداوما با نمایندگان اسرائیل مذاکره می‌کرده و مراودات اقتصادی سطح بالایی با اسرائیل داشته است. اما متن بیانیه امشب این تشکیلات موضع‌گیری بی‌سابقه‌ای در دو دهه اخیر بوده است.

منبع: مستقل آنلاین

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.