×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

 آیت اله سید علی شفیعی به معنای واقعی سرباز دین و مکتب اهل بیت (ع) است

یادداشتی از: سید شاهرخ موسوی نسب

در طول تاریخ شیعه علمای زیادی بوده‌اند که توانسته اند در کنار داشتن شخصیتی بزرگ و کارنامه ای فاخر و پر بار علمی به سیر الی ا… و یقین برسند.

اما از این میان تعدادی در کنار سیر عملی‌شان، سیر انفسی داشته‌اند و بعنوان عبدی صالح قلوبشان به نور ایمان منورگشته و مُحبّهً لصفوه أولیائک، محبوبهً فی أرضک و سمائک گشته اند.

توصیف و تجلیل علما و بزرگان عرصه‌ علم و دین از توصیه‌های مؤکد دین مبین اسلام خاصه مراجعی که حائز شأن و رتبه‌ای والا و ممتاز هستند و با اوصافی رفیع و متعالی، مدح و ستایش شده‌اند.

حضرت آیت اله سید علی شفیعی(دامت برکاته) عالم وارسته، فقیهی دانا واخلاق مدار با سالها تحقیق و تفصح و کتابت در مکتب اهل بیت(ع) و تربیت شاگردان بسیاری در حوزه های علمیه ، مایه فخر و مباهات مردم خوزستان می باشدکه بعنوان مجاهدی خستگی ناپذیر چه در دوران قبل از پیروزی انقلاب در صف اول دفاع از حقوق مردم و مستضعفان بوده و چه در دوران انقلاب بعنوان ایثارگری به تمام معنا و یک سرباز انقلابی در تمام عرصه‌های مورد نیاز، خدمتگزار نظام اسلامی بود و بحمدالله عمر شریف و مبارکشان را نیز این چنین صرف انقلاب اسلامی نمود و منشا خیر و برکت برای خوزستان ، کشور و نظام بوده و همواره در نزد مردم بعنوان نمادی بارز از علمای ساده زیست ، مردمی و باتقوا مورد تکریم و احترام قرار داشته است .

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته‌ی آیت‌ ا… شفیعی سرباز واقعی دین و مکتب اهل بیت(ع) بودن و در کنار آن ولایت‌مداری ایشان و ارادت و تبعیتی که به حضرت امام خمینی(ره) و نسبت به مقام معظم رهبری دارند، می باشد .

این دانشمند بزرگ جهان اسلام بعنوان یک پژوهش گر، یک محقق و یک صاحب نظر در حوزه معارف اسلامی در پرتوِ سالها جد و جهد در طول زندگی پربرکت خود موفق به نگارش ۱۲۰ کتاب در زمینه های مختلف علوم دینی و قرآنی به زبان فارسی و عربی شده و مصداق این بیت شعر هستند : «هر آن که ز دانش برد توشه‌ای جهانی‌ست بنشسته در گوشه‌ای».

آثار فیض الهی از درجات عالی اخلاقی ،حسن نیت و بیانات معظم له جاری و سیر و سلوک ایشان به سمت توحید محض ،نمایان می باشد و چشمه ای از اتصال به ریسمان متین الهی و حسناتی که پروردگار متعال به این عالم متقی افاضه نموده اند وجود انوار الهی درفرزندانشان شهید والا مقام آقا سید مرتضی و پدر همه خوبیها مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آقا سید محسن شفیعی(اعلی ا… مقامه ) بوده است.

حضرت آیت اله سید علی شفیعی از دور دوم تا دور پنجم به عنوان نماینده مردم خوزستان  ، از اعضا فعال و تاثیرگذار خبرگان رهبری بوده اند و به اصرار جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ،فضلا و علما ، مریدان و عموم مردم قدر شناس خوزستان، در انتخابات مرحله ششم خبرگان رهبری نیز مشارکت نموده تا این مجلس مهم تصمیم گیری در ارکان عالی نظام باز هم از حضور ارزشمند این مجتهد بزرگ بهره مند گردد.

امید است به فضل پروردگار در روز جمعه ۱۱ اسفندماه مردم شریف و متدین خوزستان که همواره قدردان مراجع و بزرگان بوده اند با حضور پرشور و حداکثری خود پای صندوق های اخذ رای بار دیگر برای پاسداری از ارزش ها و آرمان های مقدس جمهوری اسلامی ایران با انتخاب افراد اصلح برای ورود مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، به فرامین مقام معظم رهبری لبیک گویند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.