×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

توزیع بیش از ۴ هزار تن خوراک دام و طیور در خوزستان

جمیل ضافی پور زرگانی یکی از رسالت‌ها و اولویت‌های کاری تعاون روستایی به منظور حمایت از تولیدکنندگان مواد پروتئینی، تامین انواع خوراک دام و طیور عنوان کرد و گفت: به همین دلیل تعاون روستایی در ۳ ماهه نخست امسال موفق به تامین خوراک دام و طیور مورد نیاز دامداران و توزیع میان آن‌ها شد.
وی افزود: در این مدت زمان ۴ هزار و ۶۴۰ تن انواع سبوس، یونجه، جو و کنسانتره از سوی تعاون روستایی تامین و در میان شهر‌های استان توزیع شده است.
ضافی پور زرگانی ادامه داد: تعاون روستایی دارای ۱۴ دستگاه تولید خوراک دام و طیور در خوزستان است که ۸ دستگاه در شهرستان‌های بهبهان، اندیمشک، شوش، ایذه، گتوند و دزفول فعال هستند و تلاش داریم ۶ دستگاه دیگر را که در شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، هفتکل، مسجدسلیمان، حمیدیه و هندیجان وجود دارند را امسال فعال کنیم.
مدیر تعاون روستایی خوزستان می‌گوید: اگر بتوانیم از ظرفیت اسمی سالانه ۸ دستگاه فعال بهره بگیریم، رقمی معادل ۳۵ هزار و ۹۲۰ تن انواع خوراک دام را می‌توانیم در سال تولید و در اختیار دامداران و مرغداران قرار بدهیم.
این مقام مسئول اضافه کرد: اگر بتوانیم ۶ دستگاه غیرفعال موجود در شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، هفتکل، مسجدسلیمان، حمیدیه و هندیجان قرار دارند، را فعال کنیم، می‌توانیم رقمی معادل ۱۰ هزار و ۷۰ تن در سال و در صورت فعالیت به صورت تمام وقت به تولید اضافه کنیم که می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز‌های دامداران و مرغداران استان را تامین و در کاهش هزینه‌های تولید هم تاثیرگذار باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.