×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کاشت پنج میلیون نهال در خوزستان آغاز شد

مسئول بسیج سازندگی خوزستان گفت: کاشت پنج‌ میلیون نهال با همکاری بسیج سازندگی و اداره کل منابع طبیعی خوزستان در استان آغاز شد.

سید اسلام موسوی در آیین آغاز کاشت پنج‌میلیون نهال در خوزستان به نیت شهید سردار قاسم سلیمانی و در آستانه برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان در جاده اهواز به حمیدیه بیان کرد: این تعداد نهال قرار است در ۶۰ نقطه از شهرستان‌های خوزستان در مساحت ۴۳ هزار و ۱۵۲ هکتار کشت شود.

وی گفت: این اقدام بسیار ارزشمند توسط نواحی بسیج شهرستان‌ها انجام می‌شود و کاشت این تعداد نهال یک رکورد در کشور محسوب می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی از فرمانداران و بخشداران استان خواست در حفظ و نگهداری از این نهال‌ها همکاری کنند.

موسوی افزود: در این مکان نیز کاشت ۲۴ هزار اصله درخت مثمر که بیشتر نخل هستند در راستای برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان انجام می‌شود.

ضرورت مشارکت در توسعه فضای سبز خوزستان
در ادامه این آیین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج)‌ خوزستان گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و توسعه کاشت نهال، از امروز(سه شنبه) کار کاشت پنج میلیون اصله نهال در استان آغاز شده است.

کاشت پنج میلیون نهال در خوزستان آغاز شد

سردار حسن شاهوار پور بیان کرد: در ادامه این راه از همه دستگاه‌ها و شرکت‌ها تقاضا می‌شود برای توسعه فضای سبز در استان پای کار بیایند.

رونق کاشت نخل در خوزستان
نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در ادامه این آیین افزود: دین مبین اسلام‌ نگاه ویژه‌ای به درخت و کاشت نهال دارد و در همین راستا هر ساله اهتمام بر کاشت نهال در استان بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد با بیان اینکه از دیرباز در خوزستان کاشت نهال و توسعه نخیلات بسیار اهمیت داشت تصریح کرد: در دوران جنگ‌ تحمیلی بسیاری از نخیلات استان آسیب دیدند اما در سال‌های اخیر توسعه کاشت نهال و نخل نیز بسیار رونق یافته است.

وی با بیان اینکه امسال برای برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید بسترهای خوبی در استان فراهم شده است اظهار کرد: تمهیدات لازم برای حضور پرشور مردم در این‌ کنگره دیده شده و از همه مردم دعوت می‌شود در این‌ مراسم بزرگ‌ملی حضور یابند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.