×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

افشاگری یک نشریه روسی علیه آمریکا/ واشنگتن آماده جنگ بزرگ با روسیه می شود/ آمریکا چه تسلیحاتی را برای حمله به روسیه آماده کرده است؟

به گزارش خبر فوری، یک روزنامه روسی اخیرا در مقاله ای مدعی شده که ایالات متحده آمریکا در حال آماده شدن برای برداشتن گامی جدید  و مهم در آماده سازی ارتش خود و جامعه آمریکا برای ورود به یک جنگ بزرگ و فراگیر است. اگرچه این ادعا توسط مقامات ایالات متحده تایید نشده است اما روزنامه روسی با ارائه برخی شواهد مدعی است به زودی جنگ بزرگ میان آمریکا و روسیه آغاز می شود.

گزارش روزنامه روسی «وزگلیاد» حاکی از آن است که جنگ در اوکراین، آمریکایی‌ها را به سمت بسیاری از اقدامات تهاجمی دیگر، از جمله ایجاد قابلیت‌ های عظیم برای تولید توپخانه های فوق مجهز و ازسرگیری تولید تانک، سوق داده است.

نویسنده به منظور تأیید نظر خود، بر تصویب پیش‌نویس قانون ثبت نام خودکار سربازان در ارتش ایالات متحده، توسط نمایندگان مجلس آمریکا تاکید دارد. این قانون به محض تصویب توسط نمایندگان کنگره و سپس، سنا لازم‌الاجرا خواهد بود. نویسنده نشریه روسی تاکید دارد که قبل از جنگ جهانی دوم، فرآیند استخدام خودکار در ارتش ایالات متحده فقط در زمان جنگ انجام می شد. قانون ثبت نام خودکار در ارتش در طول جنگ استقلال، جنگ داخلی و جنگ جهانی اول اتفاق افتاد. اجرای این قانون در آمریکا نشان می دهد که یک جنگ بزرگ پیش روی این کشور است و احتمالا این جنگ میان ایالات متحده و روسیه باشد.

بر اساس گزارش روزنامه «وزگلیاد»، در سال ۱۹۴۰، قبل از ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم، قانون موسوم به آموزش و گزینش اجباری سربازان توسط دولت تصویب شد که بر اساس آن، ارتش این کشور شروع به استخدام اجباری سربازان کرد. فرانکلین روزولت، رئیس جمهور وقت آمریکا، در آن زمان می دانست که ایالات متحده وارد جنگی خواهد شد که نتیجه آن هژمونی ایالات متحده بر جهان خواهد بود و آمریکا باید برای این جنگ آماده باشد. این مساله در سال های اخیر نیز تکرار شده و ممکن است نشانه جنگی جدید باشد.

الکساندر تیموکین ادامه می دهد: پس از جنگ، خدمت اجباری در ایالات متحده تا سال ۱۹۴۸ متوقف شد اما بعد از جنگ کره و ویتنام بار دیگر استخدام اجباری سربازان آغاز شد. در سال های جنگ در ویتنام، خدمت اجباری سربازان به اوج خود رسید، اما به دلیل تبعات این جنگ، پس از خروج نیروهای آمریکایی از ویتنام جنوبی، سربازی اجباری در ایالات متحده دوباره لغو شد.

در ماه می گذشته (۲۰۲۴)، قانون دفاعی سالانه جدیدی توسط کنگره ایالات متحده تصویب شد. این قانون نخستین گام را برای بازگشت سربازی اجباری برداشت. این قانون شامل پیشنهادی برای ثبت نام خودکار همه مردانی که به طور دائم در ایالات متحده ساکن هستند، اعم از شهروندان یا مهاجران، می شد. اگر این قانون توسط سنا تصویب شود، اطلاعات همه مردان ساکن آمریکا توسط مقامات ارتش ارزیابی شده و فرآیند ثبت نام خودکار و احتمالا استخدام اجباری مردان در ارتش آغاز می شود.

منبع: خبر فوری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.