×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه رییس‌جمهور جدید است

نماینده ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت واکاوری برنامه‌های اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری برای انتخاب اصلح خبر داد.

فرشاد ابراهیم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قانون اساسی ما بر پایه جمهوریت و حضور مردم بنا شده است بنابراین حضور مردم در انتخابات قطعا می‌تواند در تبیین سیاست‌های کلان کشور و خارج از کشور نقش جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: عدم مشارکت مردم علاوه بر اینکه مشروعیت نظام را در میان دول خارجی مورد تهدید قرار می‌دهد، در داخل کشور نیز رییس جمهور با آرای پایین و مشارکت ضعیف، ممکن است از پشتوانه قابل قبولی برای ایفای نقش برخوردار نباشد.

نماینده ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌های انتخاب نامزد اصلح، گفت: بسیاری از مسایل امروز کشور به ویژه مسایل معیشتی و اقتصادی با بررسی دقیق برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و واکاوی دیدگاه‌های اقتصادی و مشارکت جدی، می‌تواند تا حدود زیادی مرتفع شود.

وی یادآور شد: رییس جمهور شهید فردی جهادی، فعال و دلسوز بود. بنابراین از مردم انتظار داریم که در انتخاب خود دقت کنند که دولت شهید رییسی می‌تواند با کدامیک از نامزدهای فعلی ریاست جمهوری، ادامه داشته باشد.

ابراهیم‌پور تاکید کرد: طبیعتا این روزها افرادی به نیابت از هر کدام از نامزدها در تلویزیون، رادیو و فضای مجازی حضور پیدا می‌کنند و برنامه‌ها را تبیین می‌کنند. در این زمینه توصیه می‌شود که مردم این‌ها را دنبال کنند، چراکه جهت‌گیری این افراد نشان‌دهنده برنامه نامزدها بوده و ممکن است در دولت منتخب بعدها سمت‌های مهمی از جمله در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها داشته باشند.

وی گفت: بررسی این دیدگاه‌ها می‌تواند در جمع‌بندی برای رسیدن به انتخاب بهتر توسط مردم نقش داشته باشد. آنچه اهمیت دارد، این است که مشارکت حداکثری باعث ایجاد پشتوانه برای رییس جمهور جدید می‌شود و کسی که پشتوانه مردمی دارد قطعا در مناسبات بین‌المللی و داخل کشور تاثیر بیشتری خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.