×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

واگذاری توسعه میدان نفتی بند کرخه به شرکت نفت و گاز اروندان

عبدالله عذاری اهوازی با اعلام این خبر اظهار کرد: برای نخستین بار با سیاست‌های راهبردی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، ماموریت توسعه میدان جدید نفتی به شرکت نفت و گاز اروندان به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران واگذار شد. وی با عنوان اینکه توسعه میدان جدید مربوط به میدان نفتی بند کرخه است افزود: میدان نفتی بند کرخه با ابعاد تقریبی ۴۰ در پنج کیلومتر در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال غرب اهواز واقع شده و تاکنون سه حلقه چاه اکتشافی در آن حفاری شده است.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: براساس برآورد‌های اولیه، این میدان حاوی حدود یک میلیارد بشکه نفت درجا است. وی اعلان کرد: با هدف سرمایه‌گذاری و توسعه این میدان تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مپنا امضا شد که براساس آن شرکت یاد شده تحت نظارت شرکت نفت و گاز اروندان نسبت به جمع‌آوری اطلاعات میدان و انجام مطالعات جامع اقدام کرده و طرح جامع توسعه این میدان را تهیه و ارائه خواهد کرد. عذاری اهوازی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در فاز نخست طرح توسعه میدان بند کرخه با سرمایه‌گذاری ۴۳۵ میلیارد دلار، روزانه ۱۸ هزار بشکه نفت از آن برداشت شود. همچنین در مقاطع زمانی توسعه و بهره‌برداری ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد. وی با اشاره به پیش‌بینی هزینه ۴.۳ میلیون دلاری در بخش مسئولیت‌های اجتماعی در کنار این طرح گفت: در راستای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در فرآیند عقد قرارداد‌های توسعه میادین نفتی تسریع شود، قرارداد توسعه میدان نفتی بند کرخه با شرکت مپنا و با کارفرمایی شرکت نفت و گاز اروندان به نیابت از شرکت ملی نفت ایران منعقد شد.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح کرد: وزارت نفت در دولت سیزدهم قصد دارد با تکیه بر توان داخلی گام راهبردی توسعه را انجام دهد و به همین منظور برای تسریع در کار از تمام ظرفیت‌های شرکت‌های فرعی شرکت ملی نفت از جمله نفت و گاز اروندان استفاده می‌کند. وی با اظهار اینکه میدان‌های نفتی نیازمند توسعه هستند و نمی‌توان منتظر شرکت‌های خارجی ماند اضافه کرد: شرکت‌های ایرانی قابلیت و توانایی توسعه میادین نفتی را دارند و در صورت صلاحدید می‌توان از شرکایی در فرآیند توسعه استفاده کرد. عذاری اهوازی افزود: با توسعه میادین نفتی تولید و درآمد افزایش می‌یابد. ایران با توان داخلی قابلیت انجام این کار را دارد و اکنون شاهد موفقیت شرکت‌های ایرانی در این حوزه هستیم. وی با اشاره به اینکه فرآیند توسعه در صنعت نفت قابل توقف نیست و در بخش بالا دستی و پایین دستی باید به این موضوع توجه کرد، گفت: با تکیه بر توان داخلی و توانمندی که از شرکت‌های ایرانی سراغ داریم شاهد تحولات خوبی در صنعت نفت و منطقه خواهیم بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.