×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

وقف یک صدقه جاریه است که انسان را از هواپرستی نجات و باعث جاودانگی وی حتی پس از مرگ می شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خوزستان: توسعه های عمرانی هربقعه و اجرای برنامه های فرهنگی دراین مکان هاصرفا ازطریق نذورات مردمی موجود در بقاع است و دولت و دستگاه های دولتی هیچ نقشی دراین زمینه ندارند.

به گزارش روابط عمومی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دزفول ، حجت الاسلام مرتضی خاکباز در همایش یاوران وقف که به مناسبت دهه وقف در مجتمع فرهنگی و سینمایی دزفول برگزار شد، اظهار کرد:وقف یک صدقه جاریه است که انسان را از هواپرستی نجات و باعث جاودانگی وی حتی پس از مرگ می شود.
وی خوزستان را جزو ۱۰ استان اول کشور دربرخورداری از موقوفات برشمرد و افزود: موقوفات موجود در استان خوزستان به ۸۰ نیت مختلف از جمله تحصیل علم و دانش، کمک به نیازمندان، دانشجویان، طلاب ،بهداشت و درمان و روضه و عزاداری امام حسین (ع) وقف شده اند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خوزستان بابیان اینکه این استان بابرخورداری از ۴۱۷ امامزاده از رتبه سوم کشوردراین زمینه برخوردار است، گفت: توسعه های عمرانی هربقعه و اجرای برنامه های فرهنگی دراین مکان هاصرفا ازطریق نذورات مردمی موجود در بقاع است و دولت و دستگاه های دولتی هیچ نقشی دراین زمینه ندارند.
حجت الاسلام خاکباز ، سازمان اوقاف را یک دستگاه کاملاً مردمی و غیردولتی برشمرد و افزود : وظیفه مابه عنوان متولیان بقاع مذهبی ، اجرای امینانه نذورات مردمی درراستای تحقق فرمایش رهبری مبنی برتبدیل بقاع به قطب های فرهنگی است.
وی عنوان کرد: هزینه برنامه های فرهنگی بیشمار سازمان اوقاف نیز زاییده دستان مهربان خیران و واقفان در شکل و نیات مختلف است، بنابراین خروجی وقف استفاده عمومی مردم است و تمام درآمدهای حاصل از موقوفات به صورت کامل و به شکل های مختلف به مردم و جامعه برمی گردد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خوزستان درادامه عنوان کرد: خوزستان و شهرستان دزفول واقفان و خیران زیادی دارد اما متاسفانه جز یک مورد درمسجدسلیمان ، موقوفه قرآنی در استان وجود ندارد بنابراین استان خوزستان امروزه درراستای ترویج فرهنگ وقف قرآن، بشدت نیازمند موقوفات قرآنی است که این امر نیازمند خط دهی و هدایت واقفان توسط متولیان به سمت ثبت اینگونه وقفیات می باشد.
حجت الاسلام خاکباز شهرستان دزفول را نیز نیازمند موقوفات قرآنی و گسترش فضاهای قرآنی وقف شده برشمرد و گفت: افزایش موقوفات در حوزه بهداشت و درمان نیز ازدیگر اولویت هایی است که بایدتوسط متولیان اوقاف در شهرهای مختلف استان به ویژه دزفول دردستورکارقرار گیرد.
وی باتاکیدبراینکه وقف باید به کمک مردم بیاید، تصریح کرد: بابرنامه ریزی های مدون و اصولی باید خیران و واقفان را به سمت ثبت و اهدای موقوفات بهداشتی و درمانی تشویق کنیم تا یاریگر مردم درراستای رفع بخشی از مشکلات و دغدغه های آنها در زمینه دارویی و بیماری باشیم چرا که بسیاری از استان های کشور مملو از این موقوفات است.
حجت الاسلام خاکباز در ادامه بابیان اینکه اداره اوقاف و امورخیریه دزفول از نظر فعالیت های خیریه دررتبه نخست شهرستان های خوزستان است، گفت: حجت الاسلام خمیدی ریاست اداره اوقاف و امورخیریه دزفول یکی از نیروهای ولایی و انقلابی سازمان اوقاف با کارنامه بسیاردرخشان است که بااقدامات و برنامه های ارزشمند خود، مجموعه اوقاف و بقاع شهرستان دزفول را بسیار فعال نموده به گونه ای که درسال جاری این اداره با مدیریتی اصولی توانسته موقوفات متعددی درزمینه اراضی کشاورزی، باغات، مسکونی و تجاری را احیاکند که تاپیش ازاین بصورت نیمه راکد مانده بودند که این اقدام جای تقدیردارد.
وی درپایان از خیران و واقفان شهرستان دزفول ، خادمان بقاع دزفول به ویژه حرم مطهر سبزقبا (ع) و محمدبن جعفر(ع) قدردانی کرد.

 

 

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.