×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ترامپ فقط با فاصله اندکی از بایدن جلوتر است

به گزارش اکونومیست، میانگین نظرسنجی اکونومیست او را ۲.۳ امتیاز بالاتر از جو بایدن در سراسر کشور نشان می‌دهد؛ و در میان شش ایالت نوسانی که انتظار می‌رود در انتخابات تعیین کننده باشند -آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین- او با میانگین ۳.۸ امتیاز پیشتاز است. بازار‌های شرط‌بندی، آقای ترامپ را به‌عنوان پیروز آشکار انتخابات معرفی می‌کنند. در دو مبارزات انتخاباتی گذشته هرگز نظرسنجی‌های انتخاباتی او اینقدر قوی نبود. آیا زمان آن رسیده است که جهان خود را برای ریاست جمهوری دوم ترامپ آماده کند؟

نظرسنجی‌های سراسری در ماه گذشته بسیار متفاوت بوده است، از برتری هشت درصدی برای آقای ترامپ تا اختلاف شش درصدی برای آقای بایدن. میانگین‌های نظرسنجی، که تأثیر چنین اعداد پرتی را کم‌رنگ می‌کند، نشان دهنده پیشتازی آشکار آقای ترامپ است. اما نظرسنجی‌هایی که چنین میانگین‌هایی را در بر می‌گیرند از نظر روش‌ها و میزان دقت متفاوت هستند. دموکرات‌هایی که به دنبال یک روزنه امید هستند می‌توانند در یک الگوی واضح آرامش خود را به دست آورند: نظرسنجی‌هایی که بهترین سوابق دقت را دارند نتایج بهتری برای آقای بایدن نشان می‌دهند. در مقابل، همتایان با کیفیت پایین‌تر آن‌ها به آقای ترامپ برتری می‌دهند.

اعتماد عمومی به نظرسنجی‌ها به دنبال دست کم‌گرفتن این صنعت از حمایت آقای ترامپ در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ تضعیف شده است (اگرچه نظرسنجی قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ دقیق بود). برآورد قابل اتکا دقت نظرسنجی -که با اندازه اشتباهات تاریخی آن‌ها اندازه‌گیری می‌شود و اینکه آیا آن‌ها به طور مداوم در حمایت از یک حزب خاص اغراق می‌کنند یا خیر- به نمونه بزرگی از نظرسنجی‌ها در بسیاری از انتخابات نیاز دارد. FiveThirtyEight، یک گروه روزنامه نگاری داده، اخیراً رتبه بندی خود را از نظرسنجی‌های آمریکایی به روز کرده است. آن‌ها را بر اساس ترکیبی از سوابق و شفافیت روش شناختی آن‌ها ارزیابی می‌کند.

برخی از نظرسنجی‌ها به طور مداوم دقیق‌تر از میدانی هستند. اما راه‌های زیادی برای قضاوت در مورد کیفیت آن‌ها وجود دارد. میانگین نظرسنجی انتخابات عمومی اکونومیست، نظرسنجی‌ها را صرفاً بر اساس حجم نمونه و جدید بودن وزن می‌کند، به طوری که نظرسنجی‌های بزرگتر و جدیدتر سهم بیشتری در میانگین کلی دارند. با استفاده از این روش، آقای ترامپ در نظرسنجی‌های ملی با ۲.۳ امتیاز از آقای بایدن پیشی می‌گیرد. این در مقایسه با پیشتازی ۰.۲ امتیازی برای آقای بایدن در میانگین وزنی نیست که نظرسنجی‌های شش ماه پیش را با نظرسنجی‌های گذشته برابری می‌دهد. این در مقایسه با پیشتازی ۰.۲ امتیازی برای آقای بایدن در یک میانگین بدون وزن است که به نظرسنجی‌های شش ماه پیش همان وزنی را می‌دهد که در گذشته انجام شده است.

همانطور که FiveThirtyEight ارزیابی کرده است، میزان برتری آقای ترامپ بر اساس کیفیت نظرسنجی بسیار متفاوت است. در اوایل چرخه انتخابات، نظرسنجی‌ها در بالاترین سطح کیفی آن فقط به صورت پراکنده نظرسنجی انجام داده‌اند. با این حال، در مجموع، ۱۳ نظرسنجی در سال ۲۰۲۴ توسط شرکت‌های این گروه انجام شده است. به طور متوسط، آن‌ها رابطه مجازی بین آقای ترامپ و بایدن را نشان می‌دهند.

نظرسنجی‌های ملی منعکس کننده خلق و خوی عمومی است و با رای مردم مطابقت دارد. اما به لطف سیستم کالج-الکترال، کسب رای مردم تضمینی برای پیروزی انتخابات نیست. به عنوان مثال، در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۶، نامزد‌های جمهوری‌خواه علیرغم از دست دادن آرای مردم، به ریاست جمهوری دست یافتند.

با این حال، در دهه‌های اخیر، کالج انتخاباتی معمولاً به نفع نامزد‌های جمهوری‌خواه بوده است. اگر آقای ترامپ با اختلاف شش امتیاز آرای مردم را به دست آورد، تقریباً به طور قطع حداقل ۳۵۸ رای الکترال کالج را به دست می‌آورد که بزرگترین پیروزی جمهوری‌خواهان از زمان جورج اچ. بوش در سال ۱۹۸۸ موفق به کسب ۴۲۶ امتیاز شد. این امر حتی کشور‌هایی را که آقای بایدن در سال ۲۰۲۰ به راحتی پیروز شد، مانند مین، مینه سوتا، نیوهمپشایر، نیومکزیکو و ویرجینیا نیز وارد میدان کرد.

برای ناظران نظرسنجی که فکر می‌کنند همه نظرسنجی‌ها برابر هستند، آقای ترامپ یک پیشتازی متوسط، اما رو به رشد در سراسر کشور دارد. اما برای کسانی که معتقدند دقت تاریخی نظرسنجی‌ها صحت آینده را پیش‌بینی می‌کند، رقابت آقایان ترامپ و بایدن تنگاتنگ است.ش

منبع: اقتصاد آنلاین

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.