×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

واکنش قطر به حملات موشکی ایران به مقر تروریست‌ها

به گزارش الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه و نخست وزیر قطر امروز(سه‌شنبه) در اظهاراتی گفت که نسبت به افزایش تنش و گسترش دایره جنگ که در غزه متوقف نشده است، هشدار می‌دهیم.

آل ثانی گفت که آمریکا و انگلیس با این اقدام می‌خواهند که موانعی برای تجارت بین‌المللی در دریای سرخ ایجاد نشود اما در واقع این اقدامات تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

وزیر خارجه قطر در پاسخ به سوالی درمورد حملات موشکی ایران به مقر تروریست‌ها در منطقه گفت: رویدادهای منطقه را نمی‌توانیم جدای از هم بدانیم.

پیش از این، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای درباره این حملات اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم کرد.

طبق این اطلاعیه «این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است.»

وی در بخش دیگری تاکید کرد که ایران و کشورهای  شورای همکاری خلیج(فارس) همجوار هستند و نزدیک شدن روابط میان آن‌ها گزینه نیست بلکه یک ضرورت است.

آل ثانی افزود که اگر ایران و کشورهای خلیج(فارس) با هم همکاری اقتصادی داشته باشند این مساله بر امنیت منطقه تاثیر خواهد داشت.

وی در ادامه از نقش جامعه بین‌المللی در مساله غزه انتقاد کرد و گفت: برای اولین بار است که می‌بینیم ایجاد آتش‌بس در غزه بحث‌برانگیز می‌شود.

وزیر خارجه قطر با تاکید بر راه‌حل دو دولتی گفت: اگر بخواهیم بحران دریای سرخ را حل کنیم ابتدا باید بحران غزه حل شود.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.