×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

افزایش واکسیناسیون دام‌های خوزستان علیه بیماری آنتروتوکسمی

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان با تاکید بر اجرای واکسیناسیون دام ها واکسن آنتروتوکسمی را یکی از عوامل جلوگیری از تلفات در گله برشمرد.

دکتر مصطفی کنارکوهی  مدیریت در تغذیه دام را از مهمترین راه های پیشگیری  بیماری آنتروتوکسمی دانست و افزود: دامداران باید به این امر مهم توجه کنند و جیره و مقدار غذای مصرفی را به تدریج در اختیار دام قرار دهند و در صورت چرا در مرتع و علفزار تازه از پرخوری دام جلوگیری کنند

دکتر کنارکوهی با اشاره به اینکه واکسن آنتروتوکسمی جهت ایجاد ایمنی فعال علیه بیماری آنتروتوکسمی در گوسفند و بز استفاده می شود، گفت: در ۸ ماهه  نخست سال ۹۷  حدود ۳ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۴۰ دز واکسن آنتروتوکسمی در سطح استان توزیع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزایش داشته است.

کنارکوهی با تاکید بر میزان واکسن توزیع شده در این مدت بیان کرد:  این مقدار واکسن آنترو توکسمی در جت کنترل و پیشگیری از بیماری و بصورت هدفمند توسط مراکز مایه کوبی دامپزشکی در دامهای سبک مورد استفاده قرار گرفته است.

بیماری آنتروتوکسمی یکی از بیماری‌های رایج در بین بز‌ها و بزغاله‌ها است و با علائم اسهال شدید، تشنج، زمین گیر شدن و ترشح بزاق همراه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.