×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

باید علاقه و دوستی با کتاب را در میان دانش‌آموزان گسترش دهیم

استاندار خوزستان در جمع فعالان فرهنگی و هنری کوی ملاشیه اهواز گفت: نظام آموزشی برای دانش آموزان باید از محفوظات خارج و به سمت علاقه و دوستی با کتاب سوق داده شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست صمیمانه با فعالان فرهنگی کوی ملاشیه اهواز با اعلام این مطلب افزود: توسعه و رشد در مسیر فرهنگ منوط به پیشرفت و تعالی در نظام آموزش و پرورش با رویکرد تحلیل و محتوای کتاب‌های غیر درسی است.

وی با تشریح این که مفاهیم درسی اگر تنها به کتاب‌های درسی باشد اثر بخشی کمتری دارد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم که کودکان و نوجوانان را کتاب محور آموزش دهیم تا از این طریق دوستی و الفت با کتاب ایجاد شود.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به نقش باشگاه‌های کتاب‌خوانی در مدارس اظهار داشت: استمرار و گسترش باشگاه‌های کتاب‌خوانی باید در کل مدارس استان نهادینه و زنگی در مدارس به عنوان زنگ کتاب‌خوانی در برنامه‌های درسی گنجانده شود تا از طریق این حرکت کودکان و نوجوانان ما بتوانند با اشتیاق به تولید علم بپردازند.

وی گام اول در مسیر توسعه انسانی در جامعه را پذیرش توسعه از سوی مردم و احساس نیاز برای رشد و بالندگی در این امر ذکر کرد و گفت: انسان به عنوان محور توسعه باید بتواند زیر ساخت‌ها را آماده کرده و سپس با فراهم نمودن شرایط توسعه انسانی، زمینه رشد متعادل را در جامعه متوازن ایجاد کند.

وی نقش تسهیل‌گران کتاب‌خوانی را سنگین و برجسته برشمرد و اضافه کرد: آغاز یک رشد متوازن کتاب به تدریج و ناخودآگاه حرکت مربیان را به سمت کتاب شهروندی ارتقا می‌دهد.

شریعتی در ادامه ضمن اشاره به کتابخانه کوی ملاشیه گفت: پروژه این کتابخانه در حال حاضر مراحل پایانی احداث را طی می‌کند و به زودی قابل بهره‌برداری خواهد بود.

استاندار خوزستان در پایان، حمایت همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان برای تقویت و توسعه باشگاه‌های کتاب‌خوانی در سطح استان را خواستار شد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.