×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه های تحقق درآمدهای مالیاتی در اجلاس منطقه ۷ سازمان امور مالیاتی کشور در استان خوزستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل امورمالیاتی خوزستان این اجلاس با حضور آقایان پناهی دستیار ویژه رئیس کل، عطائی مدیرکل هیاتهای حل اختلاف مالیاتی، مصلحی مدیرکل دفتر خدمات مودیان، عچری مدیر کل رسیدگی و استرداد ارزش افزوده، مستوفی معاون مدیر کل و هماهنگی طرح جامع مالیاتی، فیاضی معاون مدیرکل وصول و اجراء و مدیران کل استانهای خوزستان، همدان، کرمانشاه، لرستان و ایلام به میزبانی اداره کل امورمالیاتی خوزستان برگزار گردید. جهانشاه ارزانی بیرگانی دبیر منطقه ۷ و مدیرکل امورمالیاتی خوزستان ضمن خیرمقدم به کلیه حاضرین در جلسه یاد آور گردید: این گردهمائی با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه های تحقق درآمدهای مالیاتی تشکیل گردیده است.
مدیر کل امور مالیاتی خوزستان بر ضرورت تحقق درآمدهای مالیاتی در سه ماهه باقی مانده سال جاری ۹۷، حصول هرچه زودتر نتیجه در مورد پرونده های مطرح شده در هیأتهای حل اختلاف مالیاتی تاکید کرد.

ارزانی بیرگانی در ادامه گفت : انجام تشخیص و رسیدگی در شرکت های بزرگ به عنوان منابع مهم در طرح مالیات بر ارزش افزوده، پیگیری معوقات در وصول و اجراء که منابع قابل توجهی در این بخش وجود دارد، سرعت بخشی بر ارتقاء کیفیت و کار اجرای طرح جامع مالیاتی و سیستم نظام یکپارچه مالیاتی ((سنیم)) ، لزوم بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های علمی کارکنان به منظور افزایش سطح تخصص نیروها و کارشناسان و سوق دادن هرچه بیشترآموزش ها به سمت آموزش های تخصصی تر و کاربردی تر از موارد مهم دیگر است که باید پیگیری شود .
در ادامه اجلاس منطقه ۷ سازمان امور مالیاتی کشور، پناهی دستیار ویژه رئیس کل برنامه ریزی و پیش بینی درآمدهای مالیاتی و هماهنگی پیاده سازی کامل طرح جامع مالیاتی در راستای تحقق درآمدهای مالیاتی و نقش اقتصاد در کشور پرداخت و افزود: بر اساس سیاست ها و برنامه ریزی های کلان اقتصادی کشور یکی از پایه های اقتصاد، مالیات است که در این راستا نیز با توجه به جایگاه مالیات در بودجه باید تلاش کنیم تا هزینه های جاری کشور را از محل درآمدهای مالیاتی تأمین کنیم.
وی با ارائه آمار و نمودار از شاخص تحقق و عدم تحقق وصول درآمدهای مالیاتی استان های تحت پوشش منطقه ۷ شامل خوزستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همدان پرداخت و گفت با توجه به این که محور اساسی و هدف اصلی این اجلاس منحصرا تحقق درآمد های مالیاتی دولت است لازم است مدیران توان و تلاش خود را به کار گیرند تا سازمان به این هدف مطلوب برسد و با حرکت جهادی در برنامه تحول نظام مالیاتی گام های سریعتری برداشته شود تا انتظارات و پیش بینی هایی که در خصوص درآمدهای مالیاتی در سال جاری برای این سازمان درنظر گرفته شده با همت و تلاش مدیران و کارکنان محقق شود.
دستیار ویژه رئیس کل با مقایسه آمار های ارائه شده ضمن تشکر از مدیران و کارکنان منطقه ۷ سازمان امور مالیاتی کشور به خاطر افزایش میزان شاخص وصول و سطح مطلوب آمارهای آنها در بخش مالیاتی به همه مدیران و هیأتهای همراه ایشان در اجلاس یادآور شد که مصوبات و مباحثی که در کارگروه های تخصصی مالیاتهای مستقیم، مالیات بر ارزش افزوده و هیاتهای حل اختلاف مالیاتی مطرح خواهد شد را با جدیت پیگیری نمایند تا به مرحله اجرا درآیند.
لازم به ذکر است محوریت کلیه کارگروه های تخصصی تکریم مودیان، تسریع در خدمات دهی والزام کلیه کارکنان امورمالیاتی کشور به منشور حقوق مودیان مالیاتی می باشد.
ضمنا شماره پیامک ۳۰۰۰۷۲۲۸۷ پل ارتباطی مودیان مالیاتی با مدیرکل امورمالیاتی خوزستان جهت نظرات، انتقادات و پیشنهادات، مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ و شماره تلفن گویا ۳۳۳۳۷۷۵۵ آماده پاسخگوئی به سئوالات و همچنین آخرین اخبار را می توانند از سامانه اینترنتی www.tax.gov.ir را دریافت نمایند

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.