×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

برگزاری کلاس طرح ابرار در برق اهواز

 به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز کلاسهای طرح ابرار با حضور نمایندگانی از پایگاه بسیج شرکت کربن، شرکت پایساز، لوله سازی، نیروگاه مدحج و شرکت آبفا اهواز به میزبانی این شرکت وتدریس حجه الاسلام حسینی وشریفی برگزار شد.

 حجه السلام حسینی مدرس این دوره با اشاره به مبحث امداد از دیدگاه قرآن کریم بیان داشت: درقرآن کریم درباره مشیت الهی بیان شده که مشیت خداوند شامل حال هرکسی شود امدادش می کند و البته این خواست خداوند از روی مصلحت است.

وی در ادامه با اشاره به عوامل و زمینه های اصلی و عمده امداد اظهار داشت: این مبحث دارای چند بعد می باشدکه بطور کلی به عوامل عقیدتی، عبادی، اخلاقی و اجتماعی تقسیم می شوند که عوامل عقیدتی شامل ایمان، توحید و یکتا پرستی، توکل، اخلاص، جدائی از مشرکان و روی آوردن به خدا و پیروی از کتب آسمانی است.

 حسینی در بخش دیگری از سخنان خود درباره عوامل عبادی بیان کرد: این عوامل شامل دفاع از دین، که از امور مهم در دریافت کمک و امداد الهی به شمار می رود و همچنین طلب نصرت از خداوند، توبه و استغفار که امیرالمومنین در این خصوص فرموده است )) :به تحقیق خداوند استغفار را سبب نزول و فراوانی روزی و رحمت برای خلق قرار داده است.))

مدرس طرح ابرار در خصوص عوامل اخلاقی امداد الهی بیان داشت: تقوا پیشگی عامل عمده دیگر در دریافت کمک و امداد الهی است که در آیات بسیاری از قرآن کریم مشاهده می شود و از چند منظر دفاع از دین، پایداری و مقاومت قابل بررسی است که برپائی نماز و تقواپیشگی عامل عمده دیگر برای دریافت کمک و امداد های الهی است و تشخیص حق از باطل، بخشش گناهان و آمرزش از امدادهائی است که با عاملیت تقوا پیشگی بدست می آید.

وی در پایان با اشاره به عوامل اجتماعی امداد الهی گفت: پایداری و استقامت در انجام وظیفه ومقاومت دربرابر مشکلات از شروط امداد الهی است .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.