×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

جشنی برای افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان در جشن روز جهانی معلولان ویژه افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی و خانواده های آنها که با همکاری بهزیستی و به همت کلینیک خدمات بهزیستی ارکیده شامگاه امروز ۱۲ آذر در تالار مهر اهواز برگزار شد ضمن تبریک این روز به جامعه توان یابان(معلولان)گفت:تاکید بر واژه فراگیر سازی در شعار امسال به این معناست که افراد دارای معلولیت بتوانند همچون سایر افراد جامعه در محیط شهری ،تحصیلی و تفریحی حضور داشته باشند.
غلامعلی جعفری با اشاره به شعار امسال روز جهانی معلولان با عنوان”توانمند سازی افراد دارای معلولیت و حصول اطمینان از فراگیر سازی و برابری” عنوان کرد:تمامی محیط های شهری باید به گونه ای باشند که افراد دارای معلولیت مثل سایرین در عرصه های گوناگون جامعه و فرصت های برابر قرار گیرند.
وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی تمامی دستگاه ها در امور معلولان تاکید کرد:بهزیستی متولی تمام خدمات مورد نیاز معلولان نیست و این موضوع در قانون جامع حمایت از معلولان مصوبه سال۸۳ به طور دقیق ذکر شده است .

جعفری بیان کرد: از ده سال پیش با تصویب مجلس ، ایران به عضویت کنوانسیون بین المللی حقوق افراد دارای معلولیت در آمده است و می بایست درباره امور این قشر جامعه پاسخگو باشد.
معاون توانبخشی بهزیستی همچنین اظهار داشت:در اسفند ماه سال۹۶ قانون جامع حمایت از معلولان به تصویب مجلس و در فروردین ماه به تایید شورای نگهبان رسید و مطابق آن تمامی نیاز های معلولان در تمام دستگاهها تعیین شده است.
وی افزود:در ۴۰ سال گذشته ۱۷هزار نفر مستمری می گرفتند و از ۴ ماه پیش با پیگیری جمعی از نخبگان معلول و بهزیستی ۳۰هزار نفر به این تعداد افزوده شده است.
جعفری در پایان ضمن تشکر از حمایت و همکاری ارتش در برگزاری این جشن گفت: بهزیستی همواره در راه تلاش برای خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت گام بر می دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.