×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

حضور اردوی جهادی دانشکده علوم پزشکی آبادان در روستای رحمانیه کعبی

 

در قالب اردوی جهادی یک روزه با مشارکت تیمی متشکل از ۱۰۰ نفر از مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان، خدمات درمانی و عمرانی به روستای رحمانیه کعبی خرمشهر ارائه شد.

به گزارش خبرنگار وب‌دا از آبادان، نخستین اردوی جهادی گروه سلامت در خرمشهر در روستای رحمانیه کعبی خرمشهر دایر شد.

ارائه خدمات درمانی، مشاوره های پزشکی و تغذیه و اقدامات عمرانی از جمله فعالیت‌های انجام شده توسط تیم پزشکی و کارشناسان حوزه های مختلف بهداشتی و درمانی اعزام شده به منطقه بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در حاشیه برگزاری این اردوی جهادی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این اردوی جهادی با همکاری دانشکده علوم پزشکی آبادان، شبکه بهداشت و درمان خرمشهر و گروه جهادی حضرت ابوالفضل العباس(ع) دانشکده علوم پزشکی ابادان برگزار شد.

دکتر فرشید بهشتی افزود: این اردوی جهادی در روستاهای محروم دومین اردوی جهادی دانشکده علوم پزشکی آبادان است که بعد از نخستین دوره آن در آبادان این بار و برای نخستین بار در سال جاری در خرمشهر برگزار شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر به تیم اعزامی به روستای رحمانیه کعبی اشاره کرد و گفت: این مجموعه اعزامی تقریبا ۱۰۰ نفره است که از از ۸پزشک متخصص، ۲پزشک عمومی، کارشناس تغذیه، آموزش سلامت، بهداشت خانواده، کارشناس مامایی داروساز و تکنسین دارویی خدمات انتظامات بسیج، تزریقات، بهورزان روستاهای اطراف و دانشجویان دانشکده علوم پزشکی و فوریت‌های پزشکی خرمشهر تشکیل شده است.

وی افزود: تخصص‌های قلب، بیماری‌های عفونی ، اطفال، زنان ، دندانپزشکی جراح عمومی امروز به معاینه بیماران پرداختند.

بهشتی این نکته را که پیش از اعزام این گروه پزشکی، بیماریابی توسط بهورزان منطقه انجام‌شده بود را یادآور شد و توضیح داد: این روستاها جمعیتی بالغ بر ۵هزار نفر که پس از بیماریابی توسط بهورزان، امروز حدود ۳۰۰ نفر ویزیت شدند.

وی به ارائه خدمات عمرانی توسط این گروه جهادی نیز اشاره کرد و از  رنگ‌آمیزی بخش‌هایی از  مدرسه روستای رحمانیه کعبی و تامین روشنایی همه کلاس‌های این مدرسه خبر داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از برگزاری یک دوره دیگر از سری اردوی جهادی در روستاهای خرمشهر پیش از پایان امسال خبر داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.