×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

فردا دیر است، امروز خوزستان را دریابیم

امروز، خوزستان عزیز آبستن بحران های مختلف است که کارآمدی نظام اسلامی را تهدید می کند.

بسم الله الرحمن الرحیم

رمز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، وحدت کلمه و پذیرش یک رهبری واحد و دینی و اسطوره ای به نام امام خمینی(ره) بود.

انقلابی که معادلات جدیدی را در دنیای امروز رقم زد، پایه های استعمار نوین را به لرزه درآورد و هژمون غرب را به بازی گرفت و بیرق استقلال و مجد ایران عزیز را در قلب متلاطم و طوفانی خاورمیانه به اهتزاز درآورد.

بی تردید هر جایی که راهبران، مجریان و مدیران نظام اسلامی از کاربست ویژه این حاکمیت الهی فاصله گرفتند و متاثر از جریانات نفاق خارجی به تله مرزبندی ها و سیاسی کاری ها درغلتیدند، کارآمدی نظام به بازی گرفته شد و رضایتمندی عمومی کاهش یافت و عیار الهام بخش پیام انقلاب از کارکرد خود فروافتاد.

از این روست که در دهه چهارم انقلاب اسلامی، تلاش برای ناامیدی مردم از کارآمدی نظام اسلامی و دامن زدن به اختلافات داخلی در سرلوحه فعالیت های دشمنان قسم خورده انقلاب قرار دارد. به نحوی که اختلاف افکنی به استراتژی دشمنان برای زمین گیر کردن انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

می بینیم که دشمن به موازات شعله ور ساختن جنگ، تحریم و تلاش مذبوحانه برای انزوای نظام در تلاش است، در میان همراهان و یاران انقلاب، اختلاف افکنده و بذر کینه بپاشد تا سرمایه، زمان و نیروی دوستان به جای مبارزه علیه دشمن مشترک متوجه خود شده و دشنه اختلافات داخلی، قلب دوستان قدیمی را بشکافد.

در ابر استان استراتژیک و فوق مهم خوزستان که از دیرباز کانون توجه همه دنیا بوده و بار کشور را به دوش کشیده است، یکی از فتنه های قدیمی که هدف اصلی آن تضعیف پشتوانه مردمی نظام اسلامی در مرکز اقتصادی و سیاسی آن یعنی خوزستان بوده، تلاش برای اختلاف افکنی میان قومیت ها و مناطق مختلف استان است.

مردم استان خوزستان دهها سال است که با این فتنه انگلیسی آشنایی دارند به نحوی که هر چه دشمنان تلاش می کنند میان اقوام اختلاف اندازند این اتحاد اقوام خوزی است که گرداگرد اسلام عزیز و حسین شهید و آموزه های ایرانی مستحکم تر می شود.

اصولا آغاز جنگ تحمیلی بر اساس محاسبه غلطی بود که استکبار از اقوام رشید خوزستانی داشت که دیدیم خلاف خواست امپریالیسم، حماسه جنگ هشت ساله به صفحه درخشانی از افتخار آفرینی اقوام خوزستانی بدل گشت.

امروز اتحاد اقوام خوزی با هیچ لحظه و آن دیگری در تاریخ این سرزمین قابل مقایسه نیست، اقوام خوزستانی از عرب و بختیاری و بهمئی و قشقایی و شوشتری و دزفولی و بهبهانی و بندری در کنار هم پشتیبان اصلی نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب امام خامنه ای هستند.

اگر روزی تهدیدی متوجه این نظام و انقلاب شود این اقوام خوزستانی هستند که همانند هشت سال دفاع مقدس طومار دشمنان را درهم خواهند پیچید به شرطی که همه مسئولان خوزستانی بدون فوت وقت دست در دست هم نهاده و با اراده ای آهنین و روحیه ای انقلابی بدنبال توسعه پایدار استانمان باشند و تریبون داران خوزستانی در هر جایگاهی که قرار دارند اعم از مدیران دولتی، روحانیون حرفهایی نزنند که خود موجب تفرقه اقوام شود که متاسفانه گه گاهی برای محبوبیت خود بین قشری از مردم، سخنانی از تریبونهای رسمی بیرون می آید که بعضاً شبکه های رسانه ای آنطرف آبی هم به زبان نمی آورند پس همه باید در این پیچ مهم تاریخی که در پیش روی استان عزیزمان قرار دارد بسیار بسیار حساب شده عمل کنیم و آمارهای غلط ارائه ندهیم تا در پیشگاه خداوند و شهدای عزیزمان شرمنده نشویم و استانی امن برای مردم و سرمایه گذاری بیش از پیش سرمایه گذاران با هدف توسعه همه جانبه خوزستان عزیز داشته باشیم.

اما امروز، خوزستان عزیز آبستن بحران های مختلف است که کارآمدی نظام اسلامی را تهدید می کند.

بحران بیکاری، بحران آب شرب، بحران فاضلاب، بحران ریزگردها ، بحران امکانات حمل و نقل شهری، آموزشی، بهداشتی ، رفاهی و اعتصابات و تجمعات کارگران مظلوم و زحمتکش بدلیل از رونق افتادن کارخانجات و عدم پرداخت بموقع حقوق این عزیزان .

راه حل برون رفت از این بحران ها که تهدید جدی برای همبستگی ملی در استان هستند چیست؟

اینجانب سال هاست که بر تشکیل یک مجمع اتحادی شامل نمایندگان مجلس خبرگان ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مسئولان بلند پایه کشوری از جمله دکتر محسن رضایی، دکتر شمخانی، دکتر فروزنده و استاندار خوزستان و تعدادی از مدیران دستگاههای مهم استان با محوریت نماینده محترم ولی فقیه حضرت آیت الله جزایری تاکید دارم.

و بار دیگر بر لزوم اجرایی شدن این پیشنهاد برای عبور از بحران ها و چالش های استان تاکید دارم و نیز حاضر هستم چون گذشته که سربازی جان برکف برای خوزستانم بوده ام آمادگی خود را برای پیگیری تشکیل این مجمع حداقل هر شش ماه یکبار با هدف توسعه استان که با مشارکت همه گرایش های سیاسی و قومی با هدف مشترک حل مشکلات خوزستان برگزار می شود اعلام می کنم، آیا بهتر نیست امروز برای حل مشکلات استان دست در دست هم گذاریم! آیا فردا دیر نیست؟

سید شکرخدا موسوی
نماینده سابق مردم شریف و مظلوم خوزستان در مجلس شورای اسلامی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.