×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

فعالیت ۴۱ پژوهش سرای دانش آموزی در استان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ارائه ۱۰۰ دستاورد پژوهشی دانش آموزی در قالب ۲۰ غرفه در نمایشگاه جشنواره دانش آموزی خوزستان و لزوم تقویت روحیه تحقیق و پرسشگری در بین دانش آموزان خوزستانی و فعالیت ۴۱ پژوهش سرای دانش آموزی در استان خبر داد.

محمد تقی زاده در جشنواره دانش آموزی دستاوردهای پژوهشی خوزستان در محل آموزشگاه دارالفنون ناحیه ۱ اهواز اظهار کرد: بزرگترین عامل عقب افتادگی تمدن ها فقر پژوهشی است و تنها راه برون رفت از چالش های جامعه توجه ویژه به امر پژوهش و تحقیق است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت روحیه پژوهشی در بین دانش آموزان خوزستانی، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ پرسشگری در بین دانش آموزان زمینه ساز ارتقای اعتماد به نفس و شکل گیری شخصیت پویا در بین آنها خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال با برشمردن اقدامات مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان در حوزه پژوهشی، عنوان کرد: گسترش تعداد پژوهش سرای دانش آموزی از ۱۳ پژوهشسرا در سال ۹۳ به ۴۱ پژوهشسرا در سال ۹۷ و همچنین افتتاح اولین مجموعه رصدخانه دانش آموزی کشور در ناحیه ۲ اهواز از جمله اقدامات آموزش و پرورش در حوزه پژوهش است.

تقی زاده در ادامه با تاکید بر اینکه پژوهش زیربنای توسعه جوامع بشری است، تصریح کرد: پژوهش و تحقیق باید به لایه های پایین جامعه گسترش یابد و دانش آموزان پیشگام حوزه های پژوهشی و فن‌آورانه جامعه باشند‌.

وی افزود: جشنواره دستاوردهای پژوهشی خوزستان با شرکت ۵۰ مدرسه اهواز و در قالب ۲۰ غرفه کار خود را در آموزشگاه دارالفنون ناحیه ۱ اهواز آغاز کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۰۰ دستاورد پژوهشی دانش آموزی ارائه شده است. فعالیت پژوهشی و فن‌آورانه دانش آموزان خوزستانی در این نمایشگاه قابل تقدیر و تشکر است.

تقی زاده با برشمردن دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش خوزستان در حوزه پژوهش، تصریح کرد: کسب مقام دوم دومین جشنواره سلول های بنیادین کشور، دریافت گواهینامه کنگره بین المللی شیمی و نانوشیمی، اخذ گواهینامه کنگره زیست فناوری و گیاهان داروئی کشور و کسب رتبه برتر طرح علمی پژوهشی الکتروسکوپ هوشمند از مهمترین دستاوردهای پژوهشی معلمان و دانش آموزان خوزستانی است‌.

وی همچنین گفت: مهمترین ثروت یک جامعه انسان داناست. تربیت انسان دادنا تنها از طریق ترویج روحیه تحقیق، پرسشگری و پژوهش در بین دانش آموزان محقق می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان یادآور شد: مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان تمام توان خود را برای تقویت فعالیت های پژوهشی دانش آموزان خوزستانی به کار می بندد.

گفتنی است؛ جشنواره دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان خوزستانی صبح امروز در محل آموزشگاه دارالفنون ناحیه یک اهواز آغاز به کار کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.