×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

وهابیت به دنبال تسخیر مرزهای عقیدتی جهان با سوء استفاده از نام اسلام است

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: وهابیت به دنبال تسخیر مرزهای عقیدتی جهان با سوء استفاده از نام اسلام است در حالی که این فرقه به دست یهودیان صهیونیست ایجاد و مدیریت می شوند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در کارگروه استانی پیشگیری از آسیب های حوزه جریان های نوظهور، وهابیت، تکفیری و سلفی، اظهار داشت: هیچ گاه نباید وهابیون تکفیری و سلفی را جزو پیروان مذاهب اهل سنت برشمرد چرا که این افراد احکام مذهب سنی را نیز رعایت نمی کنند بلکه به نام اسلام، در صدد دشمنی با جمهوری اسلامی ایران هستند.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران خلف صالح امیرالمومنین علی (ع) و خاری در چشم دشمنان است و از این جهت است که مورد عناد دشمنان اسلام قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه تهدیدهایی از سوی این فرقه های ظاله و جریان های نوظهور در سراسر کشور وجود دارد که خوزستان نیز از این تهدید بی نصیب نمانده است و در مواردی مانندحادثه ۳۱ شهریور امسال، اتفاقات ناخوشایندی را رقم زده و دل های ملت شریف ایران را جریحه دار کرده است.

گفت: با شناسایی برخی نقاط پرخطر در این حوزه، اقداماتی انجام شده است که از جمله آن می توان به آموزش حدود ۵۰۰ نفر از معلمان استان در خصوص پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی اشاره کرد.

در ادامه معاون دادستان شهرستان شادگان نیز با اشاره به نقش قوه قضاییه در امر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: سایر دستگاه ها نیز باید به طور جدی و با حضور عالی ترین مقام خود در این کارگروه شرکت کنند تا اهمیت مسئله را دریابند.

کیانی ادامه داد: افرادی به سوی فرق ضاله و جریان های نوظهور گرایش یافته اند سه دسته هستند. یک دسته از آن ها با مسائل مالی فریفته شده اند که با توجه به تورم موجود و گرانی های اخیر نیاز به دلجویی از سوی دولت دارند. عده ای نیز به دلیل فقر فرهنگی و عدم آگاهی کافی به احکام مذاهب اسلام، عقاید باطل را می پذیرند که باید به سؤالات این افراد پاسخ داد و آنان را راهنکایی کرد. اما دسته سومی هم هستند که قابل اصلاح نیستند و باید از طریق قانون با آن ها برخورد کرد.

وی گفت: برنامه هایی در شهرستان شادگان در حال اجراست از جمله این که با دعوت از افرادی که به سمت مذهب شیعه و عقاید صحیح اسلامی برگشته اند را دعوت کرده ایم تا برای مریدانش سخنرانی کند و از دلایل بازگشت خود برای آنان بگوید.

کیانی گفت: وجود نقشه جغرافیای جنایی از جرائم، به شناخت مناطق جرم خیز و برنامه ریزی برای رفع زمینه های بروز آسیب های اجتماعی و جرائم کمک زیادی می کند.

همچنین رئیس دادگستری شهرستان حمیدیه نیز گفت: برخی نهادهای متولی امر فرهنگ انچنان که باید نقش خود را به طور کامل و صحیح در جامعه انجام نمی دهند و همین مسئله موجب بروز مشکلات متعددی در جامعه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس تقوی افزود: از مرکز صدا و سیمای استان خوزستان، سازمان تبلیغات و حوزه علمیه انتظار می رود تا بیشتر در این زمینه تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمّد، موسوی مدرس حوزه علمیه استان خوزستان نیز گزارشی از عملکرد چهار ساله آموزشی خود در استان خوزستان ارائه و برای همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان خوزستان اعلام آمادگی کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.