×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

پیشرفت هشتادو پنج درصدی پروژه های اقتصاد مقاومتی در کشور

مهندس مسعودمعین پور مشاور مدیرعامل و دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی توانیر در دومین جلسه کارگروه کاربرد فهام در حوزه ی بهره برداری شبکه توزیع بیان داشت: بحث اقتصاد مقاومتی سالیان زیادی است که توسط مقام معظم رهبری بیان شده است و طی سالهای قبل پروژه های خوبی در حوزه انتقال و توزیع داشتیم که  ۷ پروژه در بحث توزیع، انتقال، پستها، خطوط فاینانس بود که به خوبی درحال انجام می باشد. ولی امسال پروژه های اقتصاد مقاومتی یک ویزگی دارد وآن رویکرد توزیعی است.

وی در ادامه افزود: هرچهار پروژه ای که ما دربحث اقتصاد مقاومتی در توانیر داریم رویکرد توزیعی دارند و مباحثی همچون مولدهای پراکنده، کاهش تلفات، کنتورهای هوشمند را در بر می گیرند. طرح فهام هم دوبخش چاههای کشاورزی که از سال گذشته هدف گذاری شده و بالاتر از آن ۵۰هزار مورد نظر به همت همکاران نتیجه رسیده است و در بحث دیماندی نیز بیش از ۵۰درصد انجام شده است.

معین پور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سال گذشته پروژه های اقتصاد مقاومتی بالای ۸۵درصد پیشرفت داشته و امسال نیز تحرک و رویکرد خوبی درحال انجام است و شاهدتحقق آنها می باشیم. در پروژه شهید رجائی کل وزاررت نیرو و توانیر لوح تقدیر از ریاست جمهوری دریافت کردندو از وزارتخانه هاو سازمانهای برتر شدند.

دبیرکمیته اقتصاد مقاومتی توانیر با اشاره به دستاوردهای مقاومتی در بخش تولیدات پراکنده تصریح کرد: امسال عملکردها به حمدالله بسیار عالی است  و در حوزه تولید پراکنده برنامه مورد نظر ۲۰۰مگاوات بود که تا کنون ۱۷۶مگاوات به نتیجه رسیده است.

وی همچنین با طرح مبحث تلفات انرژی الکتریکی خاطر نشان ساخت: تلفات انرژی در کل کشور بالا بود وخصوصا در خوزستان واهواز به ۴۵درصد می رسید ولی طبق آخرین گزارشی که خدمت دکترجهانگیری فرستادیم در حال حاضرتلفات انرژی الکتریکی کشور ۱۰.۳درصد ونزدیک به زیر ده رسیدن است. همانگونه که مهندس کریمی گفتندتلفات اهواز امروز به ۱۳ درصد رسیده است که کاهش این مقدار واقعا کار بزرگی بود.

مشاور مدیرعامل توانیر درپایان سخنان خود گفت:کارهای خوبی درسطح شبکه برق اهواز انجام شده است و به گفته مدیرعامل محترم این شرکت اگرفقط یک منطقه را در اهواز مدیریت کنیم مثل اینکه به اندازه یک استان صرفه جوئی شده است و با توجه این نکات مهم ذکر دو مورد را ضروری می دانم یکی اینکه حساسیتی که در برق اهواز وجود دارد به کل کشورتسری پیدا کند و مورد دو این است که بد مصرف کنندگان برق را در دستور کار قرار دهیم .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.